Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Piata de mobile marketing din Romania va creste cu 8% in 2012

Piata de mobile marketing din Romania va creste cu 8% in 2012


Piata de mobile marketing, respectiv informari si texte promotionale prin SMS, va creste cu 8% in volum, dupa ce anul trecut a depasit 100 milioane de SMS-uri, potrivit reprezentantilor furnizorului de servicii de comunicatii Netopia.

In ceea ce priveste valoarea pietei, cresterea se va situa intre 2% - 3%.

"Din punct de vedere al cotei de piata, reprezentantii Netopia mizeaza, in anul curent, pe o crestere de minimum 1,5% peste avansul pe care il va inregistra piata, la aproximativ 36% din volumul pietei. In ceea ce priveste valoarea pietei, cresterea va fi de doar 2-3%", se arata in document.

In acest an, notificarile si informarile trimise de catre companii clientilor isi vor reduce ponderea cu cateva procente sub cota de 80% de anul trecut din numarul total de mesaje, pe cand textele promotionale se vor apropia de 25% pondere, fata de 20% anul trecut.

"In prezent se poate observa o incetinire pe acest sector, cauzat in principal de scaderea ritmului de crestere al cererii venite de la segmentele mari de clienti. Aceste grupe de clienti au contribuit si la erodarea pretului mediu pe SMS (notificare), cu circa 6%. Asadar, in conditiile in care presiunea pe costuri va avea un impact semnificativ la nivelul pietei, cresterea acesteia ar trebui sa vina din mesajele comerciale", a declarat Liviu Pandrea, director Mobile Marketing Netopia.

SMS-ul ca metoda de comunicare este folosit de companii cu baze mari de clienti

Companiile din Romania care utilizeaza cu precadere SMS-ul ca metoda de comunicare cu baza de clienti raman cele care administreaza baze mari de clienti, respectiv companii din sectorul financiar-bancar, telecom. Acestea vor trimite, in acest an, aproximativ jumatate din totalul de SMS-uri prognozate. Jucatorii din sectorul IT&C vor expedia 32% dintre mesaje, in timp ce 17% dintre mesaje vor proveni de la companii din zona de FMCG, iar restul de la firme auto sau media.

"De la finalul anului trecut si pana in momentul de fata, s-a putut observa faptul ca anumite companii, al caror specific implica o interactiune programata intre un reprezentant al firmei si un client (spa-uri, saloane de cosmetica, cabinete medicale, service-uri auto etc.), au inceput sa tatoneze timid aceste servicii, pe fondul necesitatii de diferentiere si atragerii de clienti noi. In plus, o alta verticala de piata cu potential este retail-ul online, deoarece aici exista avantajul construirii rapide a mecanismelor de urmarire a conversiilor, respectiv validarea atingerii obiectivului propus", a spus Pandrea.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1779 ori