Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romanii, mai vorbareti la telefon in 2011

Romanii, mai vorbareti la telefon in 2011


Chiar daca numarul clientilor operatorilor de telefonie mobila din Romania a scazut, traficul de voce si numarul de mesaje SMS trimise a crescut in cea de-a doua parte a anului 2011, releva datele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii.

Conform datelor ANCOM, in perioada iulie-decembrie a anului trecut, utilizatorii romani au efectuat, in medie, apeluri de 3 ore si 26 minute si au trimis 43 mesaje SMS. Numarul total de utilizatori activi de telefonie mobila era, la sfarsitul anului, 23,4 milioane, cu 1% fata de cel inregistrat la jumatatea anului si cu 4 procente mai mic fata de aceeasi perioada a 2010.

Numarul cartelelor prepay active a scazut in 2011 cu 6 procente, in mare parte datorita anularii cartelelor neutilizate. Si numarul abonatilor persoane fizice a scazut in aceasta perioada cu 3 procente, pana la 6,42 milioane. Numarul abonamentelor pentru persoane juridica a crescut insa cu 5 procente, pana la 2,94 milioane, fata de 2010.

Traficul de voce a crescut anul trecut, fiind realizate apeluri telefonice de aproape 58 miliarde de minute, cu 11% peste cifra anuntata in 2010. Din traficul total de voce realizat in 2011, 85,6% reprezinta apelurile in aceeasi retea, 9,6% in alte retele mobile si 3,8% catre telefonie fixa. Doar 1% din trafic a fost directionat catre numare internationale.

Utilizatorii de prepay, mai activi decat abonatii

In semestrul final al 2011, utilizatorii de cartele preplatite au fost responsabili de 55% din traficul total, restul fiind realizat de abonati (31% persoane fizice si 14% persoane juridice)

De altfel, durata medie a unui apel a fost de 2 minute si 17 secunde, in scadere cu sase secunde fata de prima jumatate a anului. De alfel, utilizatorii de cartele prepay au avut convorbiri cu o durata medie mai mare decat abonatii, diferenta fiind de 30 secunde.

Anul trecut s-au trimis peste 11 miliarde de SMS-uri, cu 41% mai mult decat in 2010. Un procent semnificativ de 78% au fost transmise de utilizatorii de cartele prepay si 22% de catre abonati.

Daca in prima parte a anului 2011, traficul de apeluri video a crescut cu 81 procente, in cel de-al doilea semestru s-a inregistrat o scadere de 10%.

Volumul apelurilor efectuate in roamning a ramas constant fata de 2010, in timp ce volumul apelurilor primite a crescut semnificativ, de la 184 milioane minute in 2010 la 227 milioane minute in 2011, o crestere de 23 procente. De altfel, numarul mediu de mesaje transmise in romaning a crescut cu 10% pana la 103 milioane in 2011.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1119 ori