Panos Makris, Cosmote: 2011 a fost anul smartphone-urilor

Miercuri, 28 Decembrie 2011, ora 18:30
1762 citiri
Panos Makris, Cosmote: 2011 a fost anul smartphone-urilor

Cu toate ca telefoanele mobile obisnuite sunt inca preferate de majoritatea utilizatorilor romani de telefonie, smartphone-urile au fost vedetele anului 2011, a declarat pentru Business24, in cadrul unui interviu, Panos Makris, chief commercial officer in cadrul Cosmote Romania.

In anul 2011, piata de telecomunicatii a avut o evolutie mult mai buna decat in 2010 sau 2009, din punctul de vedere al Cosmote Romania.

Vedetele incontestabile ale anului 2011 au fost smartphone-urile, crede Makris, desi statisticile arata ca telefoanele mobile obisnuite sunt inca preferate de o anumita categorie de public.

"Interesul pentru smartphone-uri creste, iar noi oferim deja servicii de voce si internet mobil la preturi foarte avantajoase. Conform evaluarii noastre interne, piata de telefoane mobile a atins in primele 10 luni ale anului un volum de aproximativ doua milioane de unitati vandute", afirma oficialul Cosmote Romania.

Potrivit esttimarilor Cosmote, smartphone-urile au reprezentat aproximativ 20% din totalul vanzarilor de telefoane mobile. Acest procent a crescut semnificativ datorita faptului ca furnizorii au lansat mai multe modele la preturi accesibile si care au caracteristici imbunatatite.

In plus, fabricantii au adaptat preturile modelelor deja existente, un detaliu foarte important pentru operatorii care comercializeaza aceste terminale.

"Cu toate acestea, daca aruncam o privire de ansamblu, piata de telecomunicatii a fost marcata de-a lungul anului 2011 de o anumita incertitudine economica, iar acest lucru a fost vizibil in rezultatele obtinute de majoritatea operatorilor de telecomunicatii", spune Makris.

"In 2012, vom continua sa urmarim cu atentie principalii indicatori macroeconomici care pot sugera ritmul potential al economiei, existand doua sectoare care ar putea "prezice viitorul", daca putem spune asa: industria si exportul",afirma oficialul.

Romania este conectata cu arena economica internationala si daca exista probleme in extern, acestea vor fi vazute in primul rand in cadrul sectoarelor care desfasoara activitati cu exteriorul.

"Bazandu-ne pe aceste lucruri, putem spune ca anul 2012 ar putea fi similar cu 2011, poate putin mai bun, in situatia in care contextul international nu se va schimba neprevazut si nu vor aparea "surprize" majore", a spus Makris.

Cosmote va continua sa se concentreze pe segmentele corporate si de date, dar si pe toate directiile importante ale companiei, precum: dezvoltarea retelei, implementarea celor mai recente tehnologii, imbunatatirea experientei clientilor si reteaua de magazine.

Compania va continua sa investeasca si sa isi dezvolte activitatile, consolidandu-si pozitia si optimizandu-si performanta financiara, a declarat oficialul Cosmote.

Pe langa multitudinea de indicatori, piata de telecomunicatii a devenit unul dintre indicatorii pentru gradul de incredere a clientilor si a puterii de cumparare. Economia Romaniei, a mai spus reprezentantul operatorului, trebuie sa-si pastreze ritmul din trimestrul 3 si 4 si in 2012, pentru ca industria de telecom sa continue sa creasca.

#cosmote romania, #piata de comunicatii mobile, #cum va fi in 2012 , #Telecomunicatii