Contractele la distanta cu furnizorii telecom, "teapa" anului. Reprezinta 50% din totalul reclamatiilor

Marti, 11 Februarie 2014, ora 14:31
2189 citiri
Contractele la distanta cu furnizorii telecom, "teapa" anului. Reprezinta 50% din totalul reclamatiilor

Romanii au depus, anul trecut, 1.155 de plangeri de la utilizatorii de comunicatii electronice la Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), in cele mai multe, respectiv aproape jumatate, fiind sesizata aspecte privind derularea contractelor incheiate in scris sau la distanta cu operatorii.

Dintre toate categoriile de servicii de comunicatii electronice (telefonie fixa, mobila, internet si retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plangeri transmise de utilizatori autoritatii in anul 2013 s-au referit la serviciile de telefonie mobila (37% din totalul reclamatiilor), a anuntat ANCOM.

Datele ANCOM centralizate pentru anul 2013 arata ca cele mai multe reclamatii formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicatii electronice furnizate de Orange Romania (17%), Romtelecom (16%), RCS&RDS (14%), Vodafone Romania (12%) si Cosmote (12%).

Ce au reclamat romanii in 2013

Principala nemultumire a utilizatorilor de comunicatii din Romania a fost, anul trecut, relatia contractuala cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice, 48% din totalul reclamatiilor primite de ANCOM.

Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea, incetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii in contracte.

Utilizatorii au reclamat cel mai des derularea contractelor pentru servicii de retransmisie a programelor audiovizuale (68% din totalul reclamatiilor pe acest segment), urmate de telefonie fixa (66%) si servicii de acces la internet fix (60%).

Modalitatea de incheiere a contractelor la distanta (prin telefon, e-mail, fax, aplicatie online etc.) este o problema reclamata tot mai des la ANCOM, sesizarile primite de Autoritate in anul 2013 cu privire la acest subiect fiind de trei ori mai numeroase decat cele primite in anul 2012. Cele mai multe astfel de reclamatii referitoare la incheierea contractelor la distanta privesc comunicatiile mobile (telefonie mobila si internet mobil).

De exemplu, mai multe reclamatii ale utilizatorilor au mentionat refuzul unui furnizor de a rezilia fara penalitati de reziliere anticipata contractul de date mobile pentru care si-au exprimat acordul telefonic, in cadrul unei campanii promotionale a furnizorului prin care acesta oferea gratuit un stick de internet mobil.

Dat fiind ca nici in cadrul convorbirii telefonice si nici ulterior, in scris, furnizorul nu le-a comunicat utilizatorilor faptul ca pot denunta unilateral contractul in termen de 14 zile lucratoare, ANCOM a solutionat favorabil cererea reclamantilor si a dispus amendarea furnizorului.

Ce alte probleme au mai fost semnalate

Printre alte probleme semnalate de utilizatori in anul 2013 se numara neintelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor (14%), probleme legate de portarea numerelor (8%), probleme tehnice aparute la furnizarea serviciilor (7%), precum si cazuri in care calitatea serviciilor era sub asteptarile abonatilor (7%).

In ceea ce priveste categoriile de servicii de comunicatii electronice reclamate, cele mai numeroase plangeri primite de Autoritate in anul 2013 se refera la serviciile de telefonie mobila (37% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix (15%) si internet mobil (13%).

#reclamatii ancom, #reclamatii mobile, #romania plangeri , #Telecomunicatii