Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Liceenii si studentii romani, in topul detinatorilor de smartphone

Liceenii si studentii romani, in topul detinatorilor de smartphone


Aproape 40% dintre studentii si elevii romani detin un smartphone, acestia fiind in top si la capitolul conectarii la internet, releva studiul res!com, realizat de Mercury Research.

La nivel general, 12% dintre romanii cu varsta peste 14 ani detin un smartphone, iar 5% o tableta. Potrivit cercetarii, daca in randul angajatilor, doar aproximativ unul din sase detine un smartphone, procentajul elevilor si studentilor este mult mai mare, ajungand la 38%.

In privinta tabletelor, elevii si studentii detin suprematia, 14% dintre acestia avand un astfel de dispozitiv, comparativ cu 9% dintre antreprenori sau 6% dintre angajati.

Tot liceenii si studentii se afla inaintea altor segmente in ceea ce priveste posesia ambelor gadgeturi. Astfel, 8% dintre acestia detin atat un smartphone, cat si o tableta, aproape de trei ori mai mult decat media nationala (3%).

Studiul res!com arata ca 20% dintre posesorii de smartphone nu se conecteaza niciodata la Internet de pe mobil, la fel si 43% dintre posesorii de tablete.

Pe de alta parte, liceenii si studentii sunt intr-o masura mai mare online pe mobil, intrucat majoritatea celor care detin un astfel de aparat il folosesc in acest sens. Doar 12% dintre acestia care detin un smartphone si 18% dintre posesorii de tableta nu intra pe Internet de pe aceste gadgeturi.

Studiul este reprezentativ la nivel national si a fost realizat in luna septembrie 2013 prin interviuri fata in fata, pe un esantion de 1.200 de repondenti cu varsta de peste 14 ani. Eroarea maxima de esantionare este de plus/minus 2,8%, la un nivel de incredere de 95%.

res!com este primul studiu sindicalizat din Romania despre piata serviciilor de telecomunicatii, care ofera, incepand din anul 2006, informatii despre utilizarea acestora si cheltuielile aferente alocate de populatie.

Compania Mercury Research, prezenta pe piata din Romania din 1994, ofera solutii de cercetare adaptate domeniilor, precum: bunuri de larg consum, retail, financiar-bancar, IT&C, media, sanatate, industria auto sau social.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Agerpres
Articol citit de 1336 ori