Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Google si Facebook imping piata de publicitate pe smartphone-uri in Romania

Google si Facebook imping piata de publicitate pe smartphone-uri in Romania


Piata de publicitate pe telefonul mobil din Romania, a carei valoare a fost estimata la 10 milioane de euro pentru acest an, va creste cu pana la 30%, in contextul in care Google si Facebook si-au crescut substantial veniturile din publicitateain perioada 2012-2013.

"Atat Google, cat si Facebook, vor avea un impact puternic asupra pietei locale, care se va simti mai ales in 2014. Prin urmare o crestere cu 20-30% nu ar fi exclusa", a declarat pentru Business24 Dan Virtopeanu, managing partner in cadrul agentiei Breeze Mobile, parte a Leo Burnett Group Romania.

Acesta estimase la inceputul anului ca piata de publicitate pe telefonul mobil va ajunge anul acesta la valoarea de 10 milioane de euro, in conditiile in care la nivel national erau intre 15 si 16 milioane de utilizatori unici de telefonie mobila.

"Google si-a crescut de patru ori veniturile din publicitatea pe mobil in ultimul an, iar Facebook vine foarte puternic din urma", spune Dan Virtopeanu.

La nivel global, analistii au estimat ca Facebook va inregistra anul acesta vanzari de 1,53 de miliarde de dolari din publicitatea pe telefoul mobil, in crestere de la 470 de milioane de dolari, suma incasata in 2011. Facebook ar putea ajunge la venituri de 2,7 miliarde de dolari in 2014, pe acest segment.

Google nu ofera date specifice in ceea ce priveste veniturile incasate din publicitea pe telefonul mobil dar, la nivel general, compania are un business de opt miliarde de dolari, venituri generate de utilizatorii de telefonie mobila.

Utilizatorii de Facebook, motor ce crestere pentru afacerile online din Romania

Dan Virtopeanu spune ca utilizatorii de Facebook din Romania, in numar de peste 2,5 milioane, reprezinta o noua oportunitate pentru publicitarii de pe piata locala, atat pentru cresterea notorietatii brandurilor, cat si pentru cresterea gradului de interactiune.

"In zona de vanzare, telefonul mobilul este veriga de legatura intr-o campanie promovata pe Facebook, continuata cu cupoane pe telefonul mobil validate in punctele de vanzare. Potentialul celor 2,5 milioane de romani este foarte mare", afirma Dan Virtopeau.

Utilizatorii de smartphone. Acesta spune ca aproximativ 25% din piata de publicitate pe telefonul mobil din Romania este generata de catre utilizatorii de smartphone, in conditiilein care foarte multe dintre campaniile de publicitate sunt realizate inca prin intermediul tehnologiei SMS.

"SMS-ul ramane la putere. Anul trecut a reprezentat 80% din piata de publicitate pe mobil, anul acesta ponderea va mai scadea, datorita penetrarii smartphone-urilor, care vor permite si alte forme de campanii publicitare", a declarat Dan Virtopeanu.

In 2013, dupa SMS, urmatorul canal cel mai folosit pentru publicitatea pe mobil va fi mobile web-ul, spune specialistul.

Website-uri pentru mobil. Mobile web va inseamna realizarea de continut pentru telefonul mobil, site-uri online adaptate pentru dispozitive mobile, precum telefon sau tableta, dar si campanii publicitare.

"E mare nevoie de mobisite-uri", spune Dan Virtopeanu, subliniind faptul ca in acest segment exista un enorm loc de crestere.

"Sub 1% din site-urile din Romania au si versiune adaptata pentru dispozitivele mobile".

Specialistul sustine ca veniturile din publicitatea pe mobil sunt la nivelul a 5-10% din cele din publicitatea online.

"Diferenta nu e data de cele doua tipuri de utilizatori, ci de ritmul de adoptie al publicitatii pe mobil, care acum este in faza de inceput. Desi, ca audienta, utilizatorii de mobil sunt mai multi decat cei de PC, iar ca timp consuma un timp semnificativ, marketerii inca nu stiu cum sa abordeze acest mediu nou, fapt pentru care aloca bugete mici, de testare si intelegere a modului cum functioneaza comunicarea pe mobil", a spus Dan Virtopeanu.

Potrivit acestuia, companiile care cumpara cel mai mult publicitatep e telefonul mobil sunt din domeniile FMCG, financiar, telecomunicatii si retail.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1902 ori