Ce trebuie sa invete website-urile de la utilizatorii mobili

Marti, 07 August 2012, ora 09:32
1688 citiri
Ce trebuie sa invete website-urile de la utilizatorii mobili

Esenta unui nou studiu despre ceea ce-si doresc utilizatorii mobili de la website-uri se traduce prin acesta cuvinte: "incarca-te imediat".

Ultimele rezultate ale unui studiu despre utilizatorii dispozitivelor mobile, realizat de catre Keynote Competitive Research, arata ca 60% dintre utilizatorii de tablete nu vor sa astepte mai mult de trei secunde pentru ca o pagina de Internet sa se incarce pe dispozitivul lor, potrivit Tab Times.

Utilizatorii de smartphone nu sunt nici ei mai ingaduitori: 64% dintre ei vor ca website-urile sa se incarce in cel mult patru secunde.

Nevoia vitezei pe Internet nu se regaseste doar la utilizatorii de dispozitive mobile: Keynote a descoperit ca 48% dintre utilizatorii de PC isi doresc ca paginile de Internet sa se incarce in cel mult doua secunde.

Studiul Keynote, care se bazeaza pe intervievarea a peste 5.000 de utilizatori mobili, a aratat ca exista o adevarata frustrare care intervine in momentul navigarii pe Internet, mai ales la nivelul utilizatorilor de smartphone. Rugati sa enumere o lista de experiente frustrante pe care le-au trait in ultimele doua luni, doua treimi dintre utilizatorii de smartphone-uri au spus ca "paginile web se incarca prea greu".

Urmatorul raspuns, din punct de vedere cantitativ, a fost ca "website-ul nu este optimizat pentru smartphone", sustinut de peste jumatate dintre utilizatorii intervievati.

Obiceiuri: Smartphone vs Tableta

In ceea ce priveste modul in care utilizatorii isi folosesc dispozitivele mobile, studiul a descoperit ca 29% dintre utilizatorii de smartphone stau cel putin doua ore

pentru navigarea pe Internet, in timp ce utilizatorii de tablete stau pe Internet aceeasi perioada de timp, dar in proportie de 37%.

Primele cinci activitati pe smartphone-uri includ accesul local la informatii, precum harti sau evenimente locale (88%), cautarea de informatii generale (82%), social media si site-uri locale de networking (76%), stiri (75%), identificarea de servicii locale, precum ATM-uri sau magazine (74%).

Primele cinci activitati desfasurate de catre utilizatorii de tablete sunt putin inversate si mai echilibrate, ca procente: citirea stirilor (79%), cautarea de infromatii (77%), vizionarea de videoclipuri (76%) - ceea ce este si normal, avand in vedere ca tabletele au un ecran considerabil mai mare fata de un smartphone - accesarea de informatii locale (75%) si participarea in retelele sociale (75%).

Studiul a mai descoperit ca este mult mai probabil ca utilizatorii de tablete sa faca achizitii de pe dispozitul lor 62% vs 47% pe smartphone.

In concluzie, Keynote a aflat ca 16% dintre utilizatorii mobili nu se vor mai intoarce pe un website daca acesta se incarca prea greu, iar 6% dintre ei vor accesa, in schimb, un website competitor.

#website tableta, #website smartphone, #navigare Internet tableta, #navigare Internet smartphone, #utilizatori tableta smartphone , #Mobile online