Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Yahoo: schimbari in management

Yahoo: schimbari in management

Noul director executiv al Yahoo, Carlo Bartz, care a venit de la Autodesk pentru a "relansa" afacerile portalului online, ar putea anunta saptamana aceasta una din cele mai importante schimbari in echipa de management, dupa o tacere care a durat aproape doua luni.

Stirea nu este confirmata oficial, dar informatia este data de un blog afiliat retelei The Wall Street Journal. Noul CEO ar putea sa doreasca aducerea unor apropiati in pozitii cheie, pentru ca obiectivele trasate de noua conducere sa fie mai usor de atins. Zvonurile vizeaza aproape intreaga echipa de senior management, iar o parte din modificarile facute de Jerry Yang si fostul presedinte Sue Decker vor fi anulate. Carol Bartz a trimis saptamana trecuta un e-mail angajatilor companiei, in care sublinia schimbarile care urmeaza sa vina.

In decembrie 2008, dupa o perioada agitata si anuntul de retragere facut de Jerry Yang (pentru cand s-o gasi cineva competent sa conduca Yahoo !), managementul companiei a anuntat ca a obtinut aducerea sefului Autodesk. Desi modelele de afaceri sunt relativ diferite, Carol Bartz vrea sa demonstreze ca se poate descurca si in business-ul online.


Valoarea Yahoo a scazut extrem de mult de cand Microsoft oferise 45 de miliarde de dolari pentru portalul online, ceea ce ar fi incheiat una din cele mai mari tranzactii din istoria Internetului. Acum, Steve Ballmer, CEO-ul Microsoft, probabil ca se felicita pentru ca nu a insistat mai mult.


Carol Bartz isi va completa saptamana aceasta echipa cu un nou director de operatiuni (COO - chief operating officer), dar si cu un director tehnic, de marketing si de vanzari, toti fiind in structura imediat sub pozitia executivului.
Pe trimestrul patru al 2008, rezultatele Yahoo sunt dezamagitoare: pierderile au totalizat 303 milioane de dolari, fata de profit de 206 milioane anul anterior. Veniturile pe trimestru au fost de circa 1,81 miliarde de dolari, in scadere cu doar un procent.


Schimbarea ar putea fi anuntata oficial pe 27 februarie. Yahoo nu a comentat oficial acest posibil eveniment.
Negocierile cu Microsoft au durat aproape un an, iar Jerry Yang, co-fondator al companiei, a insistat mereu ca Yahoo valoreaza "mai mult". Spre finalul discutiilor, Yahoo semnase un parteneriat cu Googe, pentru a creste incasarile din reclame contextuale. Acest acord a fost insa rapid denuntat de Microsoft ca "monopol" pe piata reclamelor, iar autoritatile s-au pronuntat contra.


Pina la urma, Google s-a retras din afacere si a lasat Yahoo de izbeliste. A cazut si eventuala vanzare a motorului de cautare Yahoo pentru 9 miliarde de dolari, iar acum valoarea lui este mult mai mica. Intreaga afacerea Yahoo valoreaza circa 16.5 miliarde de dolari, oferta Microsoft fiind de trei ori mai mare. Dar nu era inca criza economica pe atunci. Dar este clar ca, daca Jerry Yang ar fi vandut atunci, ar fi fost cea mai buna decizie din lume pentru companie.



 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2199 ori