Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Succesul din umbra al Microsoft

Succesul din umbra al Microsoft

In ultimele luni, toata lumea a vorbit doar despre Apple si al sau iPad, lansat pe 3 aprilie, uitand in totalitate de principalul rival si liderul pietei de IT din lume, Microsoft.

Acesta din urma nu a stat degeaba. Dimpotriva. Ultimul sau sistem de operare, Windows 7, este produsul cu cea mai accelerata vanzare din istoria de 35 de ani a companiei. In numai cinci luni, s-au vandut 90 de milioane de copii, adica de doua ori rata vanzarilor de la Windows Vista, precedentul sistem de operare.

In plus, de cand s-a lansat Windows 7, rata de crestere a vanzarilor de PC-uri s-a majorat cu 20 de procente, fata de 6 procente, cat era inainte, si datorita faptului ca multi consumatori au asteptat noul sistem de operare, inainte de a achizitiona un calculator nou.

Si nu au fost dezamagiti. Criticii l-au laudat, pentru faptul ca functioneaza extrem de rapid, iar, in randul consumatorilor, s-a inregistrat cel mai ridicat grad de satisfactie pentru un produs al Microsoft din istorie.

In plus, Vista a fost asa o catastrofa, incat majoritatea clientilor, in special cei business, au preferat sa astepte urmatoarea versiune, ramanand la XP. Insa, acum, Windows 7 le-a castigat increderea. Potrivit firmei de cercetare de piata IDC, Microsoft va pune in vanzare 135 de milioane de copii ale programului de operare, in 2010.

"Pentru prima data, Microsoft chiar depune eforturi pentru a-si promova sistemul de operare. In trecut, lansau produsul si apoi doar isi numarau banii. Acum, sunt nevoiti sa apeleze la marketing", a declarat Brad Brooks, vicepresedinte al departamentului de marketing al Windows, pentru Newsweek.

De asemenea, Windows beneficiaza de pe urma noilor computere pe care firmele de hardware le scot pe piata, inclusiv laptopurile super-usoare si sistemele desktop cu ecrane senzitive.

Prin urmare, totul merge perfect pentru Microsoft. Atunci, de ce nu-i pasa nimanui?

Potrivit analistilor, motivul ar fi faptul ca Microsoft s-a pozitionat pe o nisa de mijloc. Pe masura ce piata computerelor s-a maturizat, s-a creat o zona medie, intre produsele scumpe si performante si cele ieftine, care au succes la o publicul larg.

Apple detine suprematia in randul produselor high-market, cu laptopurile si calculatoarele sale foarte costistoare. Partea de jos a fost ocupa de netbook-uri, care costa putin, dar nici nu folosesc la prea multe, in afara de navigare web si editare text.

In plus, Apple a atacat si aceasta nisa mai ieftina, iPhone-ul si iPad-ul fiind, practic, niste calculatoare mai mici si mai simple.

Intre timp, Microsoft e la mijloc. Desi genereaza multi bani - anul trecut a avut un profit net de 14,6 miliarde de dolari - nu genereaza prea multe discutii pe tema produselor sale. Cu alte cuvinte, este o companie cam plictisitoare.

Acest lucru s-ar putea, totusi, sa se schimbe, in acest an. Proiectul Natal, urmatorul sistem de operare al Windows, va permite utilizatorilor sa controleze jocurile video prin simple miscari ale mainii, fara a fi nevoie de un dispozitiv de control.

Daca nu reuseste sa creeze isterie in jurul acestui produs, asa cum Apple a reusit si cu iPhone si cu iPad, Microsoft va trebui sa se multumeasca doar sa genereze venituri de 60 de miliarde de dolari pe an. Multe companii si-ar dori sa fie la fel de plictisitoare.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1655 ori