Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Microsoft se reinventeaza pentru a tine pasul cu rivalii

Microsoft se reinventeaza pentru a tine pasul cu rivalii
Cel mai mare producator de software din lume nu mai este acum un favorit al investitorilor de pe Wall Street si trebuie sa se reinventeze pentru tine pasul cu rivalii sai, scrie presa financiara americana. In noua epoca de boom al Internetului, Microsoft trebuie sa devina mai copetitiv in domenii precum publicitatea online, cautarile pe Net, jocurile video, pentru a deveni din nou o companie de top, spun specialistii in domeniu.

Partial, compania a realizat acest lucru si a facut cativa pasi in acest sens. Exemplul cel mai clar il reprezinta lansarea Xbox si a comunitatii sale online, succesul Halo 3 fiind un model de urmat. Divizia de divertisment reprezinta acum 12% din incasarile totale anuale ale Microsoft, dar creste cel mai repede, incasarile sale fiind cu 28% mai mari decat anul trecut, in timp ce media cresterii veniturilor Microsoft este de 15%.

Playerul MP3 Zune este unul dintre esecurile acestei divizii, nereusind sa aiba succesul dorit, in ciuda succesului iPod de exemplu. Microsoft are si alte probleme. Procesul din UE, acuzatiile din SUA, toate dau lovituri destul de grele companiei lui Bill Gates. Producatorul software nu este insa in situatia de a fi compatimit.

Compania are afaceri de peste 50 de miliarde de dolari pe an, iar banii din banca cu care poate face achizitii se cifreaza la circa 20 de miliarde de dolari. Afacerea principala a Microsoft, vanzarea de sisteme de operare, merge bine, datorita Vista si a noilor aplicatii pentru afaceri, incepand cu Office si terminand cu produsele pentru managementul afacerilor.

Pe de alta parte, pe linga problemele generale, Microsoft trebuie sa se pregateasca mai bine pentru competitia tot mai activa. Google, IBM si altii au profitat de slabiciunile Microsoft pentru a lansa produse rivale. Cel mai popular motor de cautare, Google, are o suita de aplicatii gratuite care concureaza pachetul Office. IBM are in aproape orice segment software open source care rivalizeaza oricare dintre ofertele Microsoft, evident, nu pentru jocuri.

Analistii apreciaza ca Microsoft are resursele necesare pentru a intra puternic pe noile domenii de business, care cresc puternic. Cu toate acestea, cresterea generala a companiei nu va mai fi iar peste medie, spun specialistii. Astfel ca nici Wall Street nu va considera Microsoft o investitie "fierbinte".

Pe segmentul publicitatii online, unul dintre cele mai efervescente domenii, Microsoft este pe locul 3 la mare distanta de liderul pietei, Google. Ca motor de cautare, MSN are tot locul trei, cu o cota de abia 11,3%, fata de 23,3 % pentru Yahoo si 56,5% pentru Google.

Microsoft a incercat sa cumpere DoubleClick, pentru a cuceri piata reclamelor, dar pe fir a intrat Google si a cumparat firma.

Microsoft a trebuit sa scoata 6 miliarde de dolari pentru a cumpara aQuantive si pentru a ramane in business pe acest segment.

Cel mai mare succes l-a avut pe partea de jocuri, odata cu lansarea consolei Xbox. Acum se poate spune ca Microsoft influenteaza si mai mult lumea jocurilor. Xbox 360 este acum pe locul doi in lume, dupa succesul Wii.

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1015 ori