Microsoft incepe promovarea Windows 7

Miercuri, 29 Octombrie 2008, ora 22:20
2252 citiri
Microsoft incepe promovarea Windows 7

Cel mai mare producator de software din lume, Microsof, a lasat sa-i scape si mai multe informatii despre urmatorul sistem de operare, Windows 7, care vrea sa ia locul rapid mult criticatului Windows Vista.

Desi pare o discutie naiva cu niste oficiali Microsoft specializati in marketing, stirea despre beneficiile pe care le va aduce Windows 7 face turul presei americane ca si cum ar fi o informatie de ultima ora, fiind preluata inclusiv pe bloguri.

Viitorul sistem de operare va fi mult mai simplu, rapid, eficient si va evita toate erorile Vista, au declarat oficialii companiei. Desi are multe probleme si da batai de cap utilizatorilor de computere din toata lumea, Windows ramane la o cota de piata de circa 90% din totalul PC-urilor din lume.

Urmatoarea versiune, botezata acum Windows 7, va fi lansata in teste la inceputul anului viitor si va include tehnologie pentru PC-urile cu ecran tactil. Sistemul va fi mai usor de personalizat si va fi compatibil cu toate componentele hardware si aplicatiile software care nu au functionat corect pe Vista.

Microsoft a insitat la Vista pe superioritatea securitatii IT si pe functiile tehnice deosebite, in timp ce utilizatorii au vazut doar un sistem greu de incarcat si greu de folosit, pe care nu le-au mers jocurile si programele favorite. Foarte multi utilizatori au trecut inapoi la Windows XP.

Acum Microsoft a decis sa mearga pe imbunatatirea experientei utilizatorului, sa fie un sistem rapid si adaptat pentru compatibilitate. "Este bine sa ai cea mai buna solutie din punct de vedere tehnic, dar istoria a demonstrat ca acest lucru nu reprezinta neaparat o asigurare a reusitei unui produs", a declarat Julie Larson-Green, vicepresedinte Microsoft.

Producatorul software a adoptat acum filosofia "simplu e mai bine", iar acum va incerca sa faca din sistemul de operare o platforma pe care utilizatorii sa o doreasca fata de un Windows Vista cu 50 de milioane de linii de cod de programare, care nu functioneaza asa cum vor utilizatorii.

"Perceptia generala este ca Vista este un brand terminat, iar acum este timpul pentru Microsoft sa mearga mai departe, sa vanda ceva nou, chiar daca nu este o tehnologie revolutionara", a declarat un analist.

Microsoft vrea sa adauge o multime de tehnologii apreciate de utilizatori la alte produse: un nou tip de bara pentru aplicatii, preview pentru continutul unui folder atunci cand treci cu mouse-ul peste el si multe altele asemenea. Grafica 3D va fi introdusa si mai activ in interfata sistemului de operare.

O functie noua este "Jump List" care afiseaza cele mai recente activitati: documentele accesate, site-urile vizitate si altele fara sa mai ai deschis browser sau Word. "Vrem sa ajutam utilizatorii sa obtina de la sistemul de operare exact ceea ce vor ei sa faca", a declarat oficialul Microsoft.

Compania a avut de suferit in ultimii ani din cauza competitiei puternice din partea Apple, care si-a dublat cota de piata si de asemenea din cauza adoptarii unor distributii Linux pe anumite PC-uri, cum ar fi celebrul Eee PC. Apple si-a bazat campaniile de marketing pe greutatile pe care le face Vista.