Microsoft incearca resuscitarea motorului de cautare

Luni, 10 Noiembrie 2008, ora 21:38
1692 citiri
Microsoft incearca resuscitarea motorului de cautare

Dupa ce a anuntat ferm ca nu mai intentioneaza sa cumpere Yahoo, Microsoft a lansat in doar cateva zile o multime de acorduri pentru a creste numarul de utilizatori ai motorului sau de cautare Live Search, care treneaza mult in urma Google si Yahoo, ba chiar a pierdut teren si in fata rivalilor mai mici precum AOL Search sau Ask.com.

Microsoft a anuntat acum un parteneriat

cu Sun Microsystems, pentru ca orice utilizator de Java sa primeasca

la pachet si un toolbar pentru browser in care este implementat sistemul

de cautare online Live Search.

Platforma Java a Sun Microsystems

este prezenta pe 800 de milioane de computere din toata lumea, iar noii

cumparatori si cei care descopera acum Internetul trebuie sa descarce

Java pentru a putea accesa cele mai noi site-uri. Probabil ca toolbar-ul

Microsoft va fi trimis ca optiune si celor care updateaza platforma

Java.

Compania a semnat de asemenea un

acord cu Hewlett Packard pentru ca toate computerele vandute de anul

viitor in SUA si Canada sa fie dotate cu sistemul de cautare Microsoft.

Acest acord intra in vigoare la 1 ianuarie 2009 si Microsoft spera ca

va castiga noi utilizatori.

In acelasi timp, compania software

a anuntat ca ofera cea mai mare reducere pentru cumparatorii care cauta

produse pe Live Search si cumpara din site-urile care ies la rezultate,

mai ales eBay sau alte magazine partenere. Gigantul software ofera un

cupon de 25% din pretul produsului, dar in anumite conditii, extrem

de dure. Reducerea este importanta, mai ales in situatia actuala de

pe piata americana, iar site-ul rival care ofera cele mai mari reduceri

ofera maximum 20% reducere.

Microsoft incearca de asemenea sa

ia fata Google in orice tranzactie apare in domeniu legata de domeniul

cautarii. Cel mai recent exemplu este legat de cautarea pentru telefoane

mobile. Mai multe surse au anuntat ca Google va semna un parteneriat

cu Verizon Wirelss, pentru ca utilizatorii de telefoane mobile sa acceseze

direct motorul de cautare atunci cand deschid conexiunea la Internet.

Conform Wall Street Journal, Microsoft a intrat imediat pe fir si acum

face presiuni asupra Verizon sa implementeze Live Search in locul liderului

industriei.

Sursele spun ca Microsoft a oferit

conditii mai bune decat liderul industriei, iar acum operatorul discuta

conditiile cu Google pentru a decide care din variante o va adopta.

Microsoft le ofera un model de impartire a veniturilor mai avantajos,

dar compania are venituri mult mai mici decat Google pe acest segment

de industrie.

Conform studiilor, cam 9-10% din

utilizatorii de telefonie mobila folosesc motoarele de cautare pe telefon,

iar studiile ComScore arata ca Google detine o cota de piata foarte

mare, peste 90%.

Compania spera ca aceasta crestere

de audienta se va traduce in vanzarea de reclame pentru motorul de cautare.

Pe segmentul cautare online cota

Google a crescut in ultimele luni, fiind de circa 66%, in timp ce Yahoo

nu mai ajunge la 20 de procente, iar Microsoft a cazut sub 10%.