Cel mai mare producator de software din lume recunoaste faptul ca este afectat de criza economica, dar spune ca va investi in continuare in directiile importante din punct de vedere strategic, precum campaniile de promovare si dezvoltarea de tehnologii, precum realizarea de tehnologii touch mai avansate.
Microsoft tocmai a anuntat o noua campanie de promovare,
prin care spera sa atraga cat mai multi clienti noi, desi oficialii companiei
recunosc ca toate firmele taie din bugete in acest moment. Campania de
promovare noua a inceput deja sa ruleze in Statele Unite.
In acelasi timp,
Microsoft a anuntat o investitie de 24 de milioane de dolari in compania
start-up N-Trig, o firma israeliana care studiaza tehnologia tactila si
solutiile pentru ecrane Touchscreen.
Dupa cum se stie, urmatorul sistem de
operare al Microsoft, Windows 7, este focusat pe tehnologii tactile, compania
fiind convinsa ca urmatoarea generatie de PC-uri va adopta tot mai multe ecrane
de acest tip. Gesturile, miscarile mainii, permit selectarea de functii si
accesarea de foldere si aplicatii, exact ca pe telefonul mobil gen iPhone.
Tehnologiile dezvoltate de N-Trig sunt folosite acum de
marii producatori de PC-uri care au lansat computere cu ecran tactil, precum
Hewlett-Packard sau Dell. HP TouchSmart a fost primul desktop cu ecran tactil
realizat de unul din marii jucatori.
Microsoft a prezentat mai demult conceptul
sau Smart Surface, o masuta de cafea care de fapt ascunde un computer si un
ecran tactil mare. Solutia Surface este deja folosita de unele companii in
punctele retail, ca o solutie de informare pentru clienti si promovarea
propriilor servicii.
Microsoft spera ca tehnolgoia N-Trig sa fie inclusa in
Windows 7 pentru a avea un sistem de operare mai bun pentru echipamentele
tactile. "Introducerea noului sistem de operare, care este deja multi-touch,
dar impreuna cu tehnologia N-Trig DuoSense, va duce la adoptarea unui nou mod
natural de interactiune cu calculatorul", a declarat un oficial Microsoft.
"Stimuland modul de control prin atingere - un mod natural in care oamenii
comunica - N-Trig face navigarea pe calculator mai usoara si deschide noi
experiente pentru utilizator", a precizat el.
Investitiile pentru promovarea produselor companiei sunt
targetate acum pe segmentul business, scrie presa americana. Primele reclame au
aparut in timpul unui meci de fotbal american. Microsoft spune ca toate
brandurile cunoscute folosesc produse Microsoft, iar sloganul este "because
it's everybody's business".
Oficialii producatorului de software spun ca este momentul
propice pentru a promova ofertele business.
"Softul poate oferi companiilor unul dintre avantajele
competitive, care acum sunt critice din cauza situatiei economice dificile", a
spus un oficial al Microsoft. "Liderii din business trebuie sa mentina o
perspectiva pe termen lung, chiar daca acum trebuie sa ia masuri dificile pe
termen scurt", a declarat el.