Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Microsoft ataca Google cu o serie noua de aplicatii web

Microsoft ataca Google cu o serie noua de aplicatii web

Cel mai mare producator de software din lume, Microsoft, a luat prin surprindere analistii anuntand o serie de aplicatii web care functioneaza impreuna cu Windows, gratuit de accesat, care fac parte din strategia companiei de a ramane printre marii jucatori in domeniul Internetului.Este vorba de iesirea din Beta a portalului Windows Live care poate fi accesat la adresa www.windowslive.com. Sunt disponibile aplicatii e-mail, mesagerie online, galerii foto bloguri, calendare online si multe altele.

Sistemul este realizat asfel incat sa fie cat mai apropiat de utilizarea elementelor din Windows asa cum le stie toata lumea. Portalul windowslive.com raspunde astfel amenintarii Google, care a lansat numeroase aplicatii menite sa scoata din joc solutiile Microsoft. Cel mai iubit motor de cautare online ofera Word, PowerPoint si Excel in aplicatii web, e-mail, calendar si galerie foto, dar si alte asemenea solutii.

Microsoft incearca acum sa contracareze ofertele pentru a diminua efectul acestora asupra afacerilor sale traditionale, respectiv vanzarea de astfel de aplicatii. Google ofera pachetul Office gratuit, dar acompaniat de reclame. Pentru a scapa de ele, companiile pot plati costul licentelor catre Google. Microsoft inca nu a venit cu o varianta Office online, dar probabil ca nu este exclusa din planurile companiei.

De proiectul online se ocupa Chris Jones, un vicepresedinte Microsoft care a lucrat atat in divizia Internet Explorer, cat si in cea Windows, iar acum incearca sa puna cap la cap cele doua tipuri de solutii pentru a functiona perfect. Aplicatiile web trebuie sa functioneze si pe PC, dar si pe telefonul mobil, mai ales pe cele care ruleaza pe Windows Mobile. Deci munca echipei este deosebit de complexa.

"In caest moment, cei mai multi utilizatori de Internet sunt pe un PC care ruleaza Windows", a declarat Jones. "Multi folosesc Internet Explorer, Office, Hotmail si chiar mesageria online. Trebuie sa realizam solutii care sa reproduca succesul, avem o oportunitate extraordinara in acest sens", a spus el.

Folosind utilizatorii Windows ca baza de plecare pentru o eventuala audienta online, Microsoft isi poate crea o pleiada de clienti carora le poate ulterior servi publicitate, ceea ce poate aduce mai multe venituri companiei. Oficialii Microsoft spun de altfel ca investitiile in publicitate online se vor dubla in urmatorii ani. Piata este estimata la 40 de miliarde de dolari anul acesta, iar in 2009 va fi de 80 de miliarde de dolari.

Microsoft va lansa si o campanie de promovare online pentru aceste solutii, insistand pe beneficiile aduse de noile produse software, mai ales pentru utilizatorii Windows Vista. Principala problema a companiei este confuzia pe care o starneste in randul consumatorilor. De exemplu, Hotmail si Windows Live Mail ofera exact acelasi lucru.

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>
Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1256 ori