Noul model depaseste monotonia design-ului Lancia din ultimul deceniu, iar clientii se pot astepta la un lux desavarsit la interior, acesta fiind unul dintre atuurile marci italiene.
Si motorizarile anuntate sunt interesante: un 1.4 litri TurboJet de 120, respectiv 150 cai putere si un 1.6 litri MultiJet turbodiesel de 120 de cai. Cutiile de viteze sunt manuale in sase trepte, semiautomate sau automate.
Partea
cu adevarat interesanta vine atunci cand citim despre planurile Lancia
pentru viitor: un 2.0 litri MultiJet turbodiesel de 165Cp, un 1.9 litri
Multijet twin-turbodiesel si un 1.8 litri Turbojet nou-nout pe benzina,
a carui putere se va ridica la 200 de cai, si care ar urma sa fie
oferit pe versiunea Lancia Delta Integrale. Aceste trei motoare vor fi
Euro 5.
Pentru
cei pentru care aceste trei cuvinte "Lancia Delta Integrale" starnesc o
multime de amintiri frumoase, acest model pur si simplu ar fi trebuit
sa vina mai devreme.
Interiorul
va fi, fara indoiala, principalul punct de atractie, cei de la Lancia
stiind sa duca la perfectiune confortul si placerea de a calatori cu o
masina. Elemente cromate exact atat cate trebuie, piele, materiale
sintetice de lux, volan in patru spite cu tuse retro, bancheta spate culisabila, care poate transforma interiorul in
limuzina de lux, sistem Hi-Fi Bose, precum si inovatia specifica Fiat:
Blue&Me (sistemul hands-free, multimedia si de navigatie conceput
impreuna cu Microsoft).
Noua
Lancia va abunda si de sisteme electronice, foarte utile
soferului. Cel mai important este ESC (controlul electronic al
stabilitatii dezvoltat de Fiat). Acesta combina un ESP clasic cu doua
functii specifice: LTF (Linearization Torque Feedback), care
imbunatateste feedback-ul masinii in curbe, si TTC (Torque Transfer
Control) care transfera cuplul acolo unde este nevoie de el prin
intermediul unui diferential autoblocant. Rezultatul este un
comportament neutru in curbe si o redobandire rapida a traiectoriei in
caz de derapaj.
ESC
este ajutat, la randul sau, de DST (Drive Steering Control), un sistem
care controleaza reactiile masinii la trasul de volan. Daca soferul
trage brusc si prea mult de volan pe o suprafata alunecoasa, masina isi
va regasi singura trasa corecta. In plus, mai exista si un sistem SDC
(Synaptic Damping Control) care regleaza in mod continuu stabilitatea
masinii in functie de suprafata pe care se conduce si de tehnica de
condus, filtrand cat mai neutru suprafetele neregulate.
In
fine, daca mai era nevoie, mai exista si un sistem de parcare
semiautomata, numit SPS, care ghideaza volanul pentru parcare, lasand
la latitudinea soferului doar apasarea pe pedala de acceleratie si pe
cea de frana. Mai este si un sistem HALF (Haptic Line Feedback) care
actioneaza asupra volanului si atentioneaza soferul daca masina a iesit
din viteza, dar care este utilitatea sa noi nu ne-am prins inca.
Si
pentru ca Lancia este o masina de lux, sunt disponibile nu mai putin de
1000 de personalizari, in urma combinarii a 3 niveluri de echipare, 4
tapiterii diferite, 3 tonalitati interioare, 5 tipuri de jante de
aliaj, 12 culori de caroserie si 12 combinatii de 2 culori pentru
exterior.