Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Google pierde inca un mare client de publicitate online in favoarea Microsoft

Google pierde inca un mare client de publicitate online in favoarea Microsoft
Viacom, compania care detine MTV, a anuntat ca renunta la reclamele online oferite de DoubleClick, compania cumparata de Google, si va implementa reclame de la Microsoft, in cadrul unui contract estimat la 500 de milioane de dolari pe 5 ani, spun specialistii in domeniu.
Viacom este compania care a acuzat YouTube ca prezinta pe Internet materiale video protejate de legile privind drepturile de autor si in cadrul unui proces solicita daune de 1 miliard de dolari. Patronul MTV da astfel o noua lovitura Google, afectand compania chiar in domeniul sau de activitate cel ai profitabil, publicitatea online.

Microsoft castiga inca un client al Google, dupa Digg.com, cea mai mare comunitate online de stiri, precum si Facebook, unul din cele mai populare site-uri de relatii sociale. Acordul dintre Microsoft si Viacom se intinde pe mai multi ani. Compania lui Bill Gates are drepturi exclusive asupra spatiilor MTV.com si a celorlalte site-uri ale companiei.

Este de asemenea primul contract la care se va folosi direct tehnologia aQuantive, pe care Microsoft a cumparat-o anul acesta pentru a contracara acordul Google-DoubleClick. De asemenea, Microsoft va putea incarca pe propriile site-uri content video de la Viacom.

Astfel, cele doua companii vor sa demonstreze Google ca nu este buricul pamantului si ca exista si alti clienti fericiti sa lucreze cu firmele rivale. Cifra de 500 de milioane de dolari este una estimativa, ambele companii sperand sa depaseasca acest prag.

Viacom detine de asemenea Nickelodeon, care produce content pentru adolescenti, are un site destul de popular si Comedy Central, putin cunoscut la noi. Acordul a fost stimulat si de faptul ca autoritatile federale anchetau fuziunea Google - DoubleClick, pentru a vedea daca exista probleme legale, Microsoft fiind pionul central al acuzarii in acest caz. Nu este insa cazul formarii vreunui monopol, iar acest lucru e demonstrat tocmai de faptul ca Microsoft a cumparat aQuantive, rivalul DoubleClick.

Discutiile Microsoft - Viacom au inceput in septembrie si au fost finalizate acum prin acest acord. Faptul ca Google refuza sa asigure companiilor o suma minima ca venit din reclame este citat cel mai adesea ca principala cauza a renuntarii la colaborare. Probabil ca Microsoft stie asta si ofera sume importante pentru a castiga clienti. Nu se discuta insa niciodata despre ce sume este vorba.

Google a declarat in urma acestui acord ca este o dovada ca nu exista monopol pe piata publicitatii online si ca este o piata libera si puternic competitiva.

In aprilie 2006 Yahoo a devenit furnizor de tehnologie de cautare pentru site-urilie Viacom, inlocuind, evident, Google. Prin serviciile de cautare sunt furnizate si reclame contextuale. Nu s-a precizat cum va afecta acordul cu Microsoft acest domeniu, dar este posibil ca Viacom sa treaca la MSN Search.

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>
Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 961 ori