Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

CV-ul a "murit"! Traiasca Linkedin!

CV-ul a "murit"! Traiasca Linkedin!

Numarul mare de portaluri online de recrutare paleste in fata gigantului site de socializare LinkedIn, prin usurinta cu care angajatorii au acces la cei peste o suta de milioane de utilizatori. Mai mult decat atat, evolutia rapida a stilului de recrutare in lumea corporate face ca profilul LinkedIn sa inlocuiasca, incetul cu incetul, CV-ul pe hartie si activitatea site-urilor de recrutare. 

Platformele de recrutare, o optiune de “mana a doua”

Cei mai buni recrutori isi construiesc o retea solida pe care o dezvolta si o folosesc oridecate ori au nevoie, iar majoritatea companiilor fac angajari bazate pe recomandari si prin intermediul propriilor website-uri, nu prin site-urile de recrutare.


Ei folosesc platformele online de recrutare ca o varianta de rezerva, pentru ca stiu ca cei mai potriviti oameni pentru anumite posturi sunt chiar cei care nu se afla in cautari, numiti adeseori si candidati pasivi.


Indiferent de tehnica online aleasa de “job-hunter”, unii specialisti sustin ca nu este o idee buna sa incarci un CV pe o platforma, oricare ar fi ea, si sa astepti  ca o masinarie sa il duca in directia potrivita, astfel incat sa fii sunat de catre un angajator.


Cel mai important ramane totusi contactul personal cu oamenii de la companiile pentru care ai vrea sa lucrezi prin evenimentele de networking si prin retelele sociale.


Butonul “Apply with LinkedIn” ar putea revolutiona sistemele de recrutare


Desigur, traditionalul CV scris intr-un document Microsoft Word a devenit invechit in ziua de astazi, locul sau fiind luat de optiunea oferita de LinkedIn, “Resume Builder”.


Forbes prezenta intr-un articol recent un posibil anunt facut de LinkedIn, pe care reteaua de socializare l-a infirmat dupa publicarea articolului.


Potrivit Forbes, LinkedIn ar fi anuntat ca urmeaza lansarea unui buton “Apply with LinkedIn” pentru site-urile angajatorilor.


Butonul va permite candidatilor sa se inscrie in sistemele de HR management ale angajatorilor, folosind profilul de LinkedIn drept CV de prezentare.


Companiile vor putea astfel sa integreze butonul cu pricina in intreaga baza de date pentru posturi deschise, iar plug-in-ul sa foloseasca datele celor care aplica pentru a sorta automat candidati pentru respectivul angajator.


In procesul de inscriere, companiile ar putea cere o scrisoare de intentie si alte campuri de completat.


Prin lansarea unui astfel de buton, LinkedIn i-ar determina pe toti recrutorii si specialistii in HR sa foloseasca aceasta tehnologie in detrimentrul portalurilor online de recrutare.


Tot printr-o astfel de lansare se va face, practic, o declaratie oficiala a “decesului” CV-ului pe hartie, facand loc generatiei mai tinere de CV-uri denumite “profiluri LinkedIn”.


Ce ar insemna asta pentru cei care isi cauta un job?


Dupa lansarea unei astfel de optiuni, tot mai multe companii ar folosi butonul pe propriile site-uri, afectand puternic industria de advertising pe portalurile online de recrutare.


Bazele de date ale departamentelor de HR sunt deseori izolate in “inchisoarea” companiilor si nu pot fi aduse la zi in ritmul in care se misca lumea in care traim. Aici intervine importanta internetului ca si acumulator de talente.


Astazi, mai mult ca niciodata, oricine vrea sa isi gaseasca un job trebuie sa isi creeze propriul profil LinkedIn si sa trateze foarte serios prezenta sa online.


Companiile vor avea ca principala pretentie prezenta pe LinkedIn, in caz contrar, candidatul nu va putea nici macar sa aplice pentru un job.


LinkedIn are peste o suta de milioane de utilizatori, un numar suficient pentru ca organizatiile sa nu mai caute oameni pe alte platforme, iar daca nu reusesti sa renunti la traditionalul CV, nu vei avea nicio sansa de a ajunge departe, din punct de vedere profesional.


Portalurile online de recrutare si CV-urile obisnuite vor disparea complet in cativa ani, spun specialistii, de aceea fiecare trebuie sa isi construiasca din timp cat mai bine imaginea online, pentru a face fata unei piete aflata in continua dezvoltare.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2839 ori