Seful Michelin Group: Economia Romaniei nu este acolo unde am vrea sa fie

Vineri, 14 Noiembrie 2014, ora 12:32
1637 citiri
Seful Michelin Group: Economia Romaniei nu este acolo unde am vrea sa fie
Foto: Michelin

Romania este printre tarile din Europa Centrala si de Est cu potential de crestere pentru Michelin, a declarat pentru Mediafax Jean-Dominique Senard, directorul executiv al grupului francez, care insa s-a aratat nemultumit de evolutia economiei romanesti.

"Romania, Serbia si Ungaria au inca potential, chiar semnificativ, nu neaparat in aceasta ordine, dar am un sentiment foarte puternic vizavi de potentialul acestei zone. Romania ne place, nu suntem din intamplare pe aceasta piata. Ne place pentru ca oamenii sunt foarte loiali, constiinciosi si lucreaza foarte bine. Economia nu este acolo unde am vrea sa fie, dar nici in Franta nu este, dar potentialul este acolo (pe piata romaneasca, n.r.)", a spus Senard, directorul executiv al grupului francez Michelin, la summitul global Michelin Challenge Bibendum, organizat in orasul Chengdu din China, scrie Mediafax.

Michelin Group este prezent in Romania din anul 2001, unde detine trei fabrici, doua la Zalau, judetul Bihor (una produce cord melatic, utilizat la producerea anvelopelor, iar alta anvelope auto) si una la Floresti (judetul Prahova), tot de anvelope, investitiile pe piata locala - modernizare fabrici si training si dezvoltarea angajatilor - ridicandu-se la 300 milioane de euro. Michelin Romania are 3.000 de angajati.

Compania a mai cumparat, la inceputul anului trecut, un teren de 20 de hectare in Zalau, pentru care nu a anuntat inca vreun plan de investitii.

Michelin muta o fabrica din Budapesta la Zalau

Pe de alta parte, Michelin a decis in acest an sa inchida fabrica din Budapesta, unde lucreaza 512 oameni, iar productia sub brandurile Taurus, Riken and Kormoran va fi relocata in Romania (Zalau), Polonia (Olsztyn) si Germania (Karlsruhe si Homburg).

In schimb, grupul a realizat o investitie de 170 milioane de euro in Serbia.

Lansat in 1998, Michelin Challenge Bibendum reuneste reprezentanti din domeniul auto, factori decizionali din sfera politica, si oameni de stiinta, care incearca sa gaseasca solutii la provocarile pe care le implica mobilitatea sustenabila. In acest an, la Michelin Challenge Bibendum au participat 150 de companii si parteneri, la eveniment fiind lansata o Carte Verde, cuprinzad cinci elemente care trebuie implementate pentru a raspunde provocarilor ridicate de mobilitatea urbana.

Evenimentul din acest an are loc intr-un context in care companiile vin cu solutii noi de mobilitate dar si intr-un moment in care poluarea a crescut in mediul urban pe intreg globul, in primul rand ca urmare a cresterii inregistrate in sectorul transportului si a numarului de masini aflate in trafic.

Din 2011, comportamentul si asteptarile populatiei s-au schimbat. In plus, utilizarea tehnologiilor digitale este din ce in ce mai spontana si naturala, transformare care constituie o sursa importanta de progres. In aceste conditii in doar cativa ani, noi companii din domeniul tehnologiei au devenit jucatori importanti in sectorul transportului.

Ce masuri propun Michelin si partenerii sai in Cartea Verde

Avand in vedere aceste evolutii, Michelin si partenerii sai propun in Cartea Verde mai multe masuri care sa rezolve cerintele populatiei in ceea ce priveste mobilitatea, care trebuie sa fie mai usoara, mai ecologica si mai placuta. Aceste cerinte trebuie solutionate rapid, in special in ceea ce priveste.siguranta rutiera, emisiile de bioxid de carbon, congestia urbana si accesul la mobilitate.

"Mobilitatea va creste foarte mult in urmatorii ani. Suntem parte din aceasta mobilitate. Trebuie sa mergi dupa cerere, altfel volumele scad. In ultimii 20 de ani ne-am concentrat pe dezvoltarea de solutii de mobilitate sustenabila. Am investit doar in ultimii trei ani, doua miliarde de euro in activitatea de cercetare dezvoltare. Nu ne permitem sa fim in urma avansului tehnologic, sa alergam dupa el, ci trebuie sa fim inaintea lui", a explicat Senard.

Din acest an, divizia din Romania a grupului francez a devenit centru regional pentru Europa Centrala si de Sud, coordonand activitatea din 12 tari.

Michelin Romania a raportat anul trecut afaceri de 2,12 miliarde lei, in stagnare. In 2010, grupul francez si-a stabilit pentru Romania o tinta de creste a afacerilor cu 50% pana in 2020.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#micheli romania, #Jean Dominique Senard michelin , #stiri Michelin