Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Metrorex: Peste 4,4 miliarde de calatori in 33 de ani

Metrorex: Peste 4,4 miliarde de calatori in 33 de ani


Metroul bucurestean aniverseaza luni 33 de ani de la punerea in functiune a primului tronson, Semanatoarea - Timpuri Noi, acesta fiind dat in folosinta pe 19 noiembrie 1979.

Pe santierul viitoarei statii de metrou Academia Militara, ce face parte din tronsonul 1 Drumul Taberei - Eroilor al Magistralei 5 de metrou din Bucuresti, reprezentantii presei se intalnesc luni cu oficiali ai Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

Reteaua de metrou din Capitala are o lungime totala de 70 de kilometri, structurata pe patru magistrale, 51 de statii si trei depouri.

Desi acopera doar 3,7 la suta din lungimea intregii retele de transport public a Capitalei, metroul preia, in medie, intre 20 si 25 la suta din volumul total de calatori care utilizeaza mijloacele de transport in comun.

Pentru satisfacerea cererii de transport in comun in Municipiul Bucuresti s-a impus la inceputul anilor '70 introducerea unui nou mod de transport electric subteran - metroul - solutie capabila sa contribuie la descongestionarea traficului de suprafata, asigurand in acelasi timp, datorita unei viteze comerciale superioare, castigul de timp pentru utilizatori, reducerea poluarii cat si cresterea confortului si sigurantei oferite calatorilor.

Orasul Bucuresti a fost printre primele 60 de orase ale lumii care au introdus transportul subteran.

Istoria metroului romanesc incepe cu 33 de ani in urma, atunci cand din Depoul Ciurel primul tren de metrou parcurgea tronsonul Semanatoarea - Timpuri Noi al primei linii, M1.

De-a lungul istoriei sale, metroul a transportat peste 4,4 miliarde de calatori.

Au fost construite si date in exploatare, rand pe rand, tronsoanele: Timpuri Noi - Republica, Eroilor - Preciziei (fosta Industriilor), Petrache Poenaru (fosta Semanatoarea) - Crangasi, Piata Unirii 2 - Berceni (fosta Depoul I.M.G.B.), Piata Unirii 2 - Pipera, Crangasi - Gara de Nord 1, Gara de Nord 1 - Dristor 2, Republica - Pantelimon, Gara de Nord 2 - 1 Mai, Nicolae Grigorescu 2 - Anghel Saligny (fosta Linia de Centura) si recent 1 Mai - Parc Bazilescu.

In prezent, circulatia cu metroul se desfasoara pe o retea de patru linii magistrale, insumand aproape 70 de km cale dubla si 51 de statii, metroul Bucuresti plasandu-se in prima jumatate a celor mai dezvoltate si moderne retele de metrou din lume; in medie, pe zi lucratoare, peste 600.000 de calatori utilizeaza metroul.

Linia 4 de metrou, intr-un orizont apropiat, va fi extinsa cu inca doua statii: Laminorului si Lac Straulesti, iar in viitorul nu prea indepartat cu tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul.

Urmeaza Linia 5 de Metrou ( Drumul Taberei - Universitate - Pantelimon, Linia 6 de Metrou), legatura retelei de metrou a Municipiului Bucuresti cu Aeroportul Henri Coanda Otopeni pe traseul Gara de Nord - 1 Mai - Aeroportul Henri Coanda Otopeni, si Linia 7 de Metrou (Bragadiru - Rahova - Piata Unirii - Mosilor - Obor - Colentina - Voluntari).

Metrorex estimeaza ca lungimea totala a retelei de metrou va ajunge la circa 160 km cale dubla, iar procentul de calatori ce vor utiliza metroul va reprezenta peste 50% din numarul total al calatorilor ce folosesc mijloacele de transport in comun din Municipiul Bucuresti

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1692 ori