Metro intra pe segmentul muzicii online

Joi, 26 Martie 2009, ora 10:26
2187 citiri
Metro intra pe segmentul muzicii online

Retailerul european Metro a decis sa cumpere compania 24-7 Entertainment, care este specializata in afaceri cu muzica digitala pe Internet - download, tonuri de apel, clipuri video - care pina in prezent furniza servicii specializate pentru operatorii telecom.

Metro intentioneaza sa foloseasca tehnologia companiei si baza de date cu peste 5 milioane de melodii in format digital pentru a concura jucatorii din domeniu si pentru a sprijini cu ajutorul diviziei online afacerile generale cu echipamente electronice. Oficialii celor doua companii au refuzat sa comenteze detaliile financiare ale tranzactiei, scrie The New York Times.

Fondata in 2000, compania 24-7 Entertainment spune ca anul trecut a gestionat 93 de milioane de download-uri din partea clientilor din toata Europa. Aceasta cifra ar aduce serviciul digital pe locul doi dupa iTunes al Apple pe batranul continent.

Compania avea sediul central in Londra si are de asemenea o retea de site-uri specializate ce totalizeaza 41 de diferite portaluri prezente in 13 tari. Compania are de asemenea contracte de colaborare cu peste 12.000 de case de discuri din toata lumea.

Metro detine in domeniul multimedia si divertisment divizia Media Saturn Holding, o companie cu 19 miliarde de euro afaceri in 2008, respectiv proprietarul lantului retail Media Markt si al magazinelor Saturn, ambele specializate de electronice, gadgeturi, dar si muzica si CD/DVD.

In total compania are 768 de magazine specializate pe segmentul electronice, gadgeturi si divertisment digital.

Printre clientii 24-7 Entertainment pe partea de downloaduri de muzica si alte fisiere digitale se numara operatorul danez TDC. Operatorul Omnifone are un serviciu de download similar, iar compania sustine de asemenea serviciul de muzica PlayNow al Sony Ericsson.

Fondatorul 24-7 Entertainment, Frank Taubert, sustine ca achizitia Metro nu va insemna integrarea companiei in vreuna din diviziile gigantului retail.

Compania germana a cumparat pachetul majoritar, dar Taubert sustine ca brandul firmei sale ramane pe piata, iar el se va ocupa de dezvoltarea afacerii pe viitor. "Colaboram de 4 ani si 24-7 a devenit o companie profitabila la incepului lui 2008", a declarat fondatorul.

Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, a cumparat in 2006 companie Loudeye care era unul dintre principalii rivali 24-7 Entertainment, pentru suma de 60 de milioane de dolari.

Compania oferea servicii digitale exclusiv pentru telefoane mobile. Nokia lanseaza in aprilie magazinul de muzica si content digital Ovi Store, prin care spera sa realizeze afaceri mai serioase in mediul mobil.

Magazinul online nu va fi doar de muzica, ci va avea de asemenea filme, clipuri de muzica, emisiuni TV si jocuri video de tip N-Gage, precum si altele asemenea.

#metro, # mp3, # muzica, # dragomir , #stiri Metro