Dupa Metro Cash & Carry si divizia de bricolaj Praktiker, grupul german Metro va constitui, in tara noastra, reteaua companiei Real, divizia de hipermarketuri a grupului. Primul magazin al retelei Real va fi inaugurat, la inceputul anului viitor, la Timisoara, urmand ca alte hipermarketuri sa fie deschise in diferite orase ale Romaniei, tot in 2006. Real va oferi o gama larga de peste 50.000 de produse alimentare si nonalimentare, intr-un spatiu ce va varia intre 6.000 si 8.000 mp. Real pune accent pe produsele alimentare proaspete, dar ofera, de asemenea, o gama diversificata de aparate electrocasnice, produse pentru casa, articole pentru sport si petrecerea timpului liber cat si materiale textile. Magazinele vor avea propria cladire, majoritatea fiind de sine statatoare, sau vor ocupa spatii inchiriate in parcuri de desfacere cu amanuntul. La intrarea in fiecare hipermarket va fi amenajata o galerie de magazine ce va include firme mici de vanzare cu amanuntul si o zona destinata restaurantelor.
"Ne bucuram ca vom intra pe piata romaneasca, iar primul magazin este deja in constructie", a sustinut Dusan Wilms, Director General International al Real. "Pe termen mediu, consideram ca exista un potential ridicat pentru dezvoltarea cu succes, la scara nationala, a unui lant de magazine", a mentionat Dusan Wilms.
Pana la sfarsitul acestui an, lantul de magazine Real va include 286 hipermarketuri in Germania, 28 in Polonia, sapte in Turcia si trei in Rusia. Zilnic, aproape un milion de clienti din Germania isi fac cumparaturile la Real.
Grupul german Metro a intrat in Romania in 1996, dezvoltand o retea cash&carry, fiecare unitate de acest fel reprezentand o investitie de aproximativ 15 milioane euro. In afara de reteaua de cash&carry, Metro mai detine pe piata romaneasca lantul de magazine de tip "do-it-yourself" Praktiker.
Anul trecut, Metro Cash & Carry Romania a avut o cifra de afaceri de peste un miliard de euro.
Mircea Fica, Averea