Metro a anuntat o pierdere operationala de 100 milioane euro in T1

Vineri, 17 Iulie 2009, ora 10:30
1646 citiri
Metro a anuntat o pierdere operationala de 100 milioane euro in T1

Metro AG, cel mai mare retailer din Germania, a anuntat vineri ca pierderea neta la nivel de grup s-a adancit in primul trimestru la 100 milioane euro si ca planuieste sa faca peste 1.300 disponibilizari, pentru a imbunatati profitabilitatea, relateaza Bloomberg, preluat de NewsIn.

Grupul a anuntat ca intentioneaza sa disponibilizeze 1.340 muncitori din cadrul diviziei germane Cash & Carry, reprezentand circa 10% din totalul angajatilor diviziei.

Concedierile vor fi realizate in urmatorii 3 ani si jumatate, iar suma economisita se va ridica la 150 milioane euro pana in 2012, a anuntat compania.

Metro trebuie sa reduca nivelul cheltuielilor in cadrul diviziei, pentru a face fata scaderii vanzarilor. Cash & Carry este lider de piata in industria germana de vanzari cu ridicata, cu 61 de magazine si cu venituri de 5,7 miliarde euro in 2008.

Grupul HDE prevede ca vanzarile cu amanuntul din Germnaia vor scadea cu 2% in acest an, din cauza recesiunii.

"De anul viitor, estimam ca vom inregistra din nou o crestere profitabila a vanzarilor", a declarat Frans Muller, directorul executiv Cash & Carry.

Castigurile inainte de taxe si impozite vor creste, de asemenea, anul viitor, iar marja operationala va atinge 3% pe termen lung, a mai spus Muller. Profitul operational Cash & Carry va fi de circa 150 milioane euro in 2012, a anuntat Metro.

Profitul calculat pe aceasta baza a fost "usor peste" 30 milioane euro in 2008, comparativ cu 250 milioane euro in 2003, potrivit unui articol aparut in februarie in publicatia Wirtschaftswoche, care cita un document intern al companiei.

Divizia de vanzare cu ridicata, cea mai mare din punct de vedere al vanzarilor, si-a mentinut in acest an profitul operational la nivelul de anul trecut, de 70 milioane euro.

Directorul executiv al grupului, Eckhard Cordes, a numit divizia germana Cash & Carry "problematica".

Metro a mai anuntat ca divizia germana vrea sa dubleze numarul de produse marca Cash & Carry pana in 2012, si sa reduca preturile la peste 5.000 produse, pentru a atrage clientii.

Grupul este prezent in Romania prin Metro Cash & Carry.

Compania s-a lansat oficial in Romania in luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distributie din Bucuresti. In prezent, reteaua de magazine numara 24 de centre de distributie. 

 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#vanzari, # metro, # pierderi, # profit, # cheltuieli, # reduceri, # disponibilizari , #stiri Metro