Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Hipermarketurile ne m?nanc? salariile

Hipermarketurile ne m?nanc? salariile
Doi din trei bucure?teni las? in fiecare lun? peste 80% din banii destina?i cheltuielilor la casele de marcat ale lan?urilor de magazine, fie ele hipermarketuri, supermarketuri, discountere sau cash&carry.



Procentul este ceva mai mic in ?ar?, dar
asta nu inseamn? c? oamenii economisesc, ci doar c? ei se aprovizioneaz? ?i din
pia?? sau de la chio?cul de lang? bloc.



 



?ig?rile, berea ?i sucurile acidulate ne
scot cei mai mul?i bani din buzunar. Romanii pl?tesc aproape trei miliarde de
euro anual pe aceste produse.



 



Cand mergem in hipermarketuri ne inghesuim
la salam, lactate ?i detergen?i, in timp ce chio?curile supravie?uiesc pe seama
vanz?rilor de ?ig?ri. ?i nu cump?r?m de nevoie, ci din pl?cere! Doar unul din
zece romani se declar? plictisit de mersul in magazine; restul sunt de-a
dreptul incanta?i s? fac? shopping.



 



Doi din trei romani las? in fiecare lun?
peste 80% din banii destina?i cheltuielilor la casele de marcat ale magazinelor



 



Cump?r?m bere ?i salam din lan?urile
moderne de magazine, in timp ce chio?curile supravie?uiesc pe seama ?ig?rilor.



 



Doi din trei bucure?teni i?i las? cea mai
mare parte a salariului lunar in hipermarketuri. Magazinele moderne din restul
??rii au incas?ri mai mici. Dar asta nu inseamn? c? ace?ti romani pun ceva bani
deoparte, ci doar c? i?i impart leafa intre lan?urile de hipermarketuri,
supermarketuri, alimentare ?i chio?curile de la col?ul blocului, se arat?
intr-un studiu realizat de compania de cercetare Nielsen.



 



Astfel, 81% din veniturile lunare destinate
cheltuielilor unui roman r?man in casele de marcat ale lan?urilor de magazine
moderne, fie ele hipermarketuri (Carrefour, Real, Auchan de exemplu),
supermarketuri (Billa, Mega Image) sau discounteri (a?a cum sunt Kaufland,
Penny sau Plus). In pia?? sau la chio?curi, de unde mai cump?r?m doar legume ?i
fructe ?i respectiv ?ig?ri, cheltuim doar 19% din leafa lunar?.



 



La 13 ani de la apari?ia primului retailer,
Metro Cash&Carry, ?i ?apte ani de la dezvoltarea lan?urilor de
hipermarketuri ?i supermarketuri, romanii nu s-au s?turat s? mearg? in
magazine. ?i nu cump?r?m de nevoie, ci din pl?cere!



 



Doar unul din zece romani se declar?
plictisit de mersul in magazine; iar restul sunt de-a dreptul incanta?i s? fac?
shopping, o cre?tere important? fa?? de anii trecu?i.



 



Cand ies la cump?r?turi, romanii par
vr?ji?i de ofertele magazinelor ?i-?i umplu co?urile pan? la refuz



 



B?rba?ii incep s? ias? la cump?r?turi



 



Cumin?i spectatori ai fenomenului numit
comer? modern, b?rba?ii incep s? ias? tot mai mult la cump?r?turi. Cei care nu
o fac se implic? totu?i in alc?tuirea deja clasicei liste de cump?r?turi.
Dominante in fa?a rafturilor continu? s? fie ins? tot femeile.



 



"Profilul cump?r?torilor din ora?ele
mari ?i medii continu? s? arate o pierdere a domina?iei rolului femeilor: patru
din cinci cump?r?tori principali sunt femei. B?rba?ii i?i l?rgesc ins? rolul de
influen?atori ai cump?r?turilor pentru gospod?rie", comenteaz? Bogdana
Baltasiu, client service manager la Nielsen.



 



?ig?rile ?i b?utura sunt de baz?



 



?ig?rile, berea ?i sucurile acidulate ne
scot cei mai mul?i bani din buzunar. Romanii pl?tesc aproape 3 miliarde de euro
anual pe aceste produse. Pe de alt? parte, scumpirea uleiului duce la o
situa?ie incredibil?: pl?tim aproape la fel de mult pe ulei cat pe sucurile
naturale. Cand mergem in hipermarketuri ne inghesuim la salam, lactate ?i
detergen?i, in timp ce chio?curile supravie?uiesc pe seama vanz?rilor de ?ig?ri
?i bere.



 



Alegem mai mult proasp?t



 



Raportat la cump?r?turile lunare, in
regiune suntem printre ??rile care cheltuie cel mai mult pentru produsele
alimentare proaspete, ceva mai mult de jum?tate din co?ul lunar de cump?r?turi.
Dac? legumele ?i fructele sunt achizi?ionate cu preponderen?? din pie?e ?i
alimentare, celelalte produse proaspete (lactate, branzeturi, mezeluri, carne,
pe?te) se vand cel mai bine in lan?urile de magazine.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1338 ori