Compania finlandeza Fiskars, producator de articole pentru casa, gradina si activitati outdoor, estimeaza pentru acest an o crestere a afacerilor cu 12%, la 742,5 milioane euro, fata de afacerile de anul trecut, de 663 milioane euro, a anuntat joi compania, transmite NewsIn.
"Aceasta crestere se datoreaza mai multor motive, intai faptului ca, in acest an, am lansat foarte multe produse. Apoi, am investit foarte mult in campanii de marketing, de promovare a serviciilor noastre.
In plus, credem ca, pe fondul crizei, oamenii au redus bugetul pentru vacante, de exemplu, si au investit mai mult in propriul camin, in gradina", a declarat directorul de export al Fiskars, Taija Felt, intr-o conferinta la Bucuresti.
Reprezentantii companiei spun ca 33% din cifra de afaceri vine din vanzarile din America, iar, la produse, cea mai mare pondere in afaceri o reprezinta vanzarile de cutite si foarfece.
"Consideram Romania o piata cu mare potential, pentru ca toti retailerii de bricolaj internationali si magazinele de Do-It-Yourself sunt aici (Bricostore, BauMax, Obi, Hornbach, Mr. Bricolage, Dedeman), dar si retele de magazine tip cash& carry, hypermarketuri si lanturi de supermarketuri (Metro, Carrefour, Cora, Mega Image).
In Romania, cea mai mare pondere in vanzari o au articolele pentru gradina (71%), apoi cele pentru menaj (29%)", au afirmat reprezentantii Fiskars.
Altfel, Fiskars urmeaza sa aloce in 2011 circa 50.000 euro pentru investitii in Romania, in special in campanii de promovare si publicitate.