Agentiile nu mai promoveaza proiecte off-plan la targul imobiliar

Vineri, 06 Februarie 2009, ora 10:50
1774 citiri
Agentiile nu mai promoveaza proiecte off-plan la targul imobiliar

Schimb de carti de vizita, putini vizitatori, expozanti pesimisti in privinta vanzarilor de locuinte la primul targ imobiliar din acest an, in ciuda discounturilor afisate, care merg pana la 30%.

“Planul nostru este sa adunam cat mai multe contacte, nu ne bazam pe vanzari sau rezervari. Lumea nu se mai arunca asa usor la contracte. Prefera sa vada oportunitatile“, a declarat Raluca Dan, consultant de vanzari in cadrul companiei israeliene Globe Trade Centre (GTC), unul dintre principalii dezvoltatori rezidentiali activi la nivel local, prezenti in intervalul 5-8 februarie la Palatul Parlamentului din Capitala.

Potrivit organizatorilor, expozantii au inchiriat standuri de sase-noua metri patrati, pentru care platesc intre 1.500 si 2.500 de euro pe tot parcursul targului. Clientii interesati sunt asaltati de armata de vanzatori binevoitori care, la fel ca in piata de legume, iti expun, in cateva secunde, o oferta cu reduceri de pret, loc de parcare gratuit, bucatarie mobilata si posibilitatea de a te muta imediat. “Noi promovam si un proiect de lux, Green Lake, al carui pret mediu este de 2.070 de euro/mp, dar nu ne asteptam sa vindem, doar il facem cunoscut publicului. Agentia noastra nu mai vinde proiecte a caror constructie nu a inceput, pentru ca nu mai e nimeni interesat sa cumpere off-plan. Pentru proiectele mai ieftine ne asteptam sa facem macar niste rezervari“, a mentionat Anda Marian, head of residential department in cadrul agentiei imobiliare Media City.

Cea mai scumpa locuinta prezentata la targ este o casa de vacanta din Spania, al carei pret depaseste un milion de euro. Oferta de case de pe piata locala variaza de la 40.000 de euro, o garsoniera de 35 mp in ansamblul Champions Residence din Drumul Taberei, la 500.000 de euro, un apartament de lux, dintre cele promovate de Domus Consulting.

Speranta incheierii unui antecontract nu a pierit pentru toti expozantii. Reprezentantii fondului american de investitii RPF, care dezvolta un proiect rezidential in zona metroului Mihai Bravu, denumit Vitan Residence, au incredere ca oferta promovata de ei ii va convinge pe vizitatori. “Noi avem un parteneriat cu BCR si suntem optimisti in privinta vanzarilor din cadrul targului. Ne ajuta foarte mult si reducerea TVA, si discounturile de pana la 7% pentru rezervarile facute la doua saptamani dupa targ”, a explicat Adrian Achim, directorul de Vanzari al RPF Development.

Grecii de la Panhol Developments, care au acumulat in ultimii cinci ani, de cand sunt prezenti pe piata, 180 hectare de teren in Bucuresti si in imprejurimi, au hotarat sa demareze, in anul crizei, primul lor proiect rezidential. “Nu este o problema daca nu putem vinde din faza de proiect, noi am luat in calcul si aceasta posibilitate, cand ne-am facut strategia de vanzari”, a spus Serhat Terzi, commercial manager la Panhol.

Proiectul lansat de companie in cadrul TNI, localizat in Cernica, va cuprinde 835 de locuinte si va necesita o investitie de 100 mil. euro. Momentan, compania dispune de un Plan Urbanistic Zonal aprobat si cauta finantare bancara. “O sa incepem constructia la prima faza, care cuprinde 303 unitati, in vara acestui an. Pretul este de 850 euro/mp plus TVA”, a mai completat Terzi. Potrivit acestuia, compania a avut noroc pentru ca nu a fost prinsa de criza in mijlocul proiectului si considera drept oportuna inceperea lui in acest moment. Planurile Panhol mai prevad construirea unui parc de retail in Berceni, al carui cost de dezvoltare se ridica la 70 mil. euro, si o cladire de birouri in zona Baba Novac, proiecte care ar putea incepe anul viitor. GTC promoveaza la targ proiectul rezidential Colentina si Felicity. Apartamentele din Colentina sunt vandute in proportie de 90%, iar la Felicity, din prima faza sunt vandute 98%, din a doua - 60%, iar din a treia - 40%. Targul National Imobiliar (TNI), care a inceput ieri si se desfasoara pana duminica, nu mai afiseaza standuri generoase, cu machete colorate si spuma dezvoltatorilor straini ca in anii trecuti. In locul acestora, expun firmele mici care au construit un bloc sau doua si care ofera discounturi de pana la 30%.

TNI, care se desfasoara in perioada 5-8 februarie la Palatul Parlamentului, prezinta 6.000 de apartamente, cu preturi care incep de la 40.000 de euro pentru o garsoniera. In cadrul targului sunt 50 de expozanti. Organizatorii, BDOBC Business Center si Centrul International de Conferinte, se asteapta la circa 10.000 de vizitatori, dupa ce, la ultimul targ, din septembrie, numarul acestora a fost de 9.000, iar in aprilie anul trecut au fost 15.000.

#locuinte, #proiecte, #targ , #stiri Metro