Produsele bio nu mai reprezinta o noutate pe piata locala, dupa ce trendul din Statele Unite sau Europa de Vest a ajuns si in Est. Cifrele de afaceri de peste 100.000 de euro dupa primul an de functionare si marjele de profit de peste 10% par a fi motive suficiente pentru ca acest tip de afacere sa castige teren.
In vara lui 2008, Nicoleta Micu si Radu Ionescu aduceau pe piata din Romania Biomania - un magazin online de produse bio.
Compania devenea activa in luna decembrie a aceluiasi an. Motivatia din spatele acestei afaceri a fost atat de natura personala, cat si de natura practica.
"Am decis sa dezvolt o afacere in acest domeniu in primul rand pentru ca atat eu, cat si familia mea suntem consumatori de alimente bio, iar in al doilea rand pentru ca oferta de pe piata romaneasca era la acel moment destul de saraca.
Am vazut in acest lucru o oportunitate si am decis sa investesc", marturiseste antreprenoarea.
La 38 de ani, cand a deschis acest business Nicoleta Micu nu se putea baza pe o experienta in domeniu.
Timp de zece ani ocupase pozitia de director de marketing in cadrul unei companii italiene ce activa in industria incaltamintei.
Evaluarea pietei romanesti, decizia asupra modelului de business, participarea in cadrul targurilor internationale de profil, contactarea furnizorilor locali si stabilirea bazei de produse cu care afacerea va porni la drum au fost principalele etape, care timp de opt luni au precedat lansarea companiei.
Bazele companiei au fost puse cu aproximativ 100.000 de euro, suma ce s-a indreptat catre amenajarea sediului si a spatiilor de depozitare, achizitionarea de mijloace de transport, achizitia produselor, constructia si dezvoltarea site-ului si promovarea biomania prin campanii de marketing relational.
Dupa aproape un an de la lansare, magazinul online ofera o gama variata de peste 300 de produse diferite, de la produse de baza la lactate, paste, bauturi, fructe si legume.
Acestea pot fi livrate atat in Bucuresti, cat si in toata tara in maxim 24 de ore, prin propriul sistem de distributie sau prin intermediul firmelor de curierat. Ele se mai gasesc in cadrul unor lanturi de cofetarii si farmacii cu care compania colaboreaza.
Preturile acestor produse variaza in functie de categoria din care fac parte.
"Comparativ cu produsele conventionale, preturile produselor bio sunt mai ridicate, lucru firesc tinand cont ca toate produsele folosesc ingrediente provenite din agricultura biologica", afirma femeia de afaceri.
Astfel, o salata bio este 3 lei, un pachet de spaghete bio de 500 de grame este 9 lei, un pachet de biscuiti bio din faro de 300 de grame este 27 de lei, in timp ce un borcan de miere bio din portocal este 35 de lei.