Industria combustibililor bio are probleme

Miercuri, 19 Octombrie 2011, ora 12:10
2245 citiri
Industria combustibililor bio are probleme
Combustibili bio

Combustibilii bio pentru uz in domeniul transporturilor sunt din ce in ce mai competitivi in comparatie cu combustibilul standard, dar ritmul de crestere a acestei industrii a incetinit din cauza lipsei de legislatie si standarde clare de dezvoltare durabila din Europa.

Philip New, director executiv al diviziei de combustibili bio ai marelui grup petrolier BP, a declarat, marti, intr-un interviu pentru Reuters, despre problemele cu care se confrunta industria biocombustibililor. Acesta a declarat ca nu exista nici o reducere de taxe pe combustibili bio si ca cel mai mare obstacol in dezvoltarea industriei combustibililor bio este incertitudinea ce planeaza deasupra standardelor de dezvoltare durabila.

New se asteapta ca Uniunea Europeana sa-si indeplineasca obiectivul de a avea 10% energie din surse regenerabile pentru transporturi in 2020, doar daca aceasta ia noi masuri pentru a sprijini alternativa durabila a combustibililor bio.

In prezent, politicienii UE dezbat gradul de incredere in combustibili bio si vor trebui sa prezinte propuneri pentru aprobare de catre guvernele UE si parlamentari, inainte de sfarsitul acestui an. Cu toate acestea, legislatia propriu-zisa ar putea intarzia sa apara.

In 2030, in jur de 20% din transporturile din UE si SUA ar trebui sa fie alimentate cu biocombustibili si 9% la nivel global, in comparatie cu cele 3 procente de energie regenerabila folosita azi.

Philip New a mentionat ca, pe parcurs, biocombustibilii vor fi amestecati cu combustibilul standard, crescand astfel cota de furnizare pe piata la 16-19%.

Incertitudine

Criticii spun ca producerea de biocombustibili poate ocupa terenuri, care altfel ar fi folosite pentru agricultura, limitand astfel resursele de hrana si apa ale unei populatii globale in continua crestere.

De asemenea, anumite tipuri de biocombustibili ar putea creste emisiile de carbon, atunci cand pentru facilitarea productiei acestora sunt taiate paduri tropicale.

In ceea ce priveste grupul BP, care detine Vercipia Biofuels in SUA, produce etanol din trestie de zahar in Brazilia si este in curs de dezvoltare a unei instalatii la scara comerciala pentru producerea etanolului celulozic, prevazuta sa functioneze incepand din 2013.

In Marea Britanie, BP construieste o fabrica de bio-etanol in Hull, care ar trebui sa se deschida in prima jumatate a anului viitor, conform celor spuse de New.

Cealalta fabrica producatoare de bio-etanol din Marea Britanie, apartinand grupului rival Ensus, a fost inchisa in luna mai, pentru o perioada neprecizata, partial din cauza dezbaterilor asupra increderii in combustibilii ecologici, care a creat o senzatie de nesiguranta in randul producatorilor din UE.

Philip New a adaugat ca BP este ingrjorata din cauza lipsei de facilitati de productie de biocombustibili in Anglia si de incertitudinea statelor membre UE de a actiona pentru a satisface directivele privind energia regenerabila.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#industria combustibili bio, #combustibil bio Europa , #Biocombustibili