Online-ul ia fata televiziunii

Vineri, 11 Ianuarie 2008, ora 14:26
1469 citiri
Online-ul ia fata televiziunii

In Marea Britanie, investitiile in publicitatea online le vor depasi pe cele din televiziune, pana in 2009, sustin specialistii de la Group M, agentia de media planning si buying din portofoliul WPP.

Marea Britanie devine astfel prima dintre marile economii ale lumii unde online-ul va trece in fata televiziunii, in materie de publicitate, scrie eMarketer. Pentru 2008 se estimeaza o crestere de 31% a publicitatii online, comparativ cu cresterea publicitatii TV, de doar 1% pe an.

Tinand cont de evolutia pietei, Group M estimeaza ca publicitatea online in Marea Britanie va atinge in 2009 valoarea de 3,4 miliarde de lire sterline, iar mai bine de jumatate vor proveni din cautarile online. Cifra propusa de Group M depaseste usor estimarile facute de eMarketer - 3,24 miliarde de lire sterline. Daca se va dovedi ca cei de la eMarketer au fost mai aproape de adevar, atunci s-ar putea ca 2010 sa fie anul in care TV-ul sa nu mai fie in topul cheltuielilor publicitare.

La nivel global, online-ul atrage doar 5,8% din totalul investitiilor in publicitate, potrivit agentiei Zenith Optimedia. In acelasi timp este stiut si faptul ca peisajul media britanic este atipic. Cresterea rapida a Internetului i-a incurajat pe multi advertiseri sa investeasca masiv in online, iar rezultatele au aparut imediat, fapt ce poate determina investitii uriase in viitorii ani.

Pentru ca depinde intr-o mai mica masura de finantarile din publicitate, dominatia televiziunii pe terenul publicitatii este mai putin pronuntata in Marea Britanie. BBC, cel mai urmarit canal de televiziune din Regat, a fost infiintat in regim de serviciu public si a beneficiat anual de o taxa de licenta. Pe de alta parte insa, canalele care supravietuiesc prin advertising ITV1, ITV2, Channel 4 si Channel Five, precum si operatorii de cablu si de satelit, s-au asigurat ca reclamele TV sa fie o prezenta continua. Fragmentarea din ultimii ani a audientelor TV din Marea Britanie este ingrijoratoare pentru jucatorii de pe piata TV, in conditiile in care televiziunea a fost mediul cel mai finantat.

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...