Dragos Marinescu, director general B1 TV: "News Corporation are optiunea de a cumpara pana la 50% din business"

Marti, 27 Noiembrie 2007, ora 10:38
2999 citiri
Dragos Marinescu, director general B1 TV: "News Corporation are optiunea de a cumpara pana la 50% din business"

Postul de televiziune B1 TV, lansat pe piata romaneasca in urma cu sase ani, estimeaza, pentru 2007, o cifra de afaceri de 5,7 milioane de euro. Potrivit lui Dragos Marinescu, director general B1 TV, postul estimeaza, pana la sfarsitul lui 2008, afaceri de 7,5 milioane de euro. Strategia pe 2008 a postului are in vedere continuarea procesului de rebranding inceput in aceasta toamna, dar si dezvoltarea de productii proprii, care vor beneficia de cea mai importanta parte a bugetului de programe, in valoare de 4,5 milioane de euro.

Cum a evoluat B1 TV din momentul lansarii?

Avem o istorie de aproape sase ani. Ne?am lansat in decembrie 2001, initial ca o statie locala in Bucuresti, folosind o licenta terestra. La o vreme, dupa o analiza mai atenta, am realizat ca aceasta activitate nu era sustenabila din punct de vedere financiar. Practic, statia locala din Bucuresti nu producea venituri suficiente incat sa acopere cheltuielile. Astfel, in mai 2002, a fost luata decizia de a emite la nivel national.

Ce inseamna B1 TV in termeni financiari?

In prezent, postul are o cota de piata de 2%, 240 de angajati, o cifra de afaceri de 5,7 milioane de euro estimata pentru sfarsitul lui 2007, iar in 2008 ne propunem sa o crestem la 7,5 milioane de euro.

De ce a fost necesar un proces de rebranding?

Nu aveam o pozitionare foarte clara. Am pornit ca o televiziune locala de Bucuresti, apoi ne-am transformat intr?o televiziune nationala. Exista presiunea pietei, motive de business, concurenta tot mai mare si trebuia sa ne pozitionam mult mai bine. Asa a fost luata decizia de a trece printr-un proces de rebranding.

Care sunt rezultatele procesului de rebranding?

Procesul de rebranding a fost o initiativa a managementului care a aparut ca urmare a unei pozitionari neclare, in conditiile unei piete de televiziune foarte aglomerata. In ciuda mediului tot mai concurential si a multor intrari pe piata, noi am reusit sa ne mentinem in optiunea telespectatorilor si ne-am propus sa avem o imagine mult mai coerenta indreptandu-ne si pozitionandu-ne in zona surprinzatorului. Ne propunem sa abordam teme inedite si subiecte tabu, impachetate creative. Nu suntem agresivi, nu dam retete si nu predicam. Rebrandingul a insemnat o investitie importanta, dar este prematur sa vorbim despre rezultate.

Cum caracterizati piata de televiziune din Romania?

Piata de televiziune din Romania este una dintre cele mai dinamice si concurentiale piete din Europa. In prezent, sunt monitorizate aproximativ 59 de canale. Anul 2007 a fost anul lansarilor: s-a lansat Kanal D cu un buget impresionant, s-a lansat Romantica, Antena 2, s-a rebranduit postul de sport Tv Sport in sport.ro.

De asemenea, are loc o explozie a platformelor digitale. In Romania exista, in prezent, patru platforme digitale, care, pe de o parte, te ajuta pentru ca esti mai bine distribuit, dar pe de alta parte e mai dificil, fiindca e vorba de o concurenta mare, deoarece acestea au posturile lor pe care le distribuie.

Care credeti ca vor fi urmarile recent anuntatelor intrari pe piata romaneasca a unor posturi noi de televiziune?

Vor fragmenta, vor segmenta si mai mult piata de televiziune din Romania.

Care sunt competitorii B1 TV?

Postul B1 TV se pozitioneaza ca o statie generalista, iar printre competitorii mai apropiati noua ar fi Kanal D, National TV, TVR 2, dar concuram si cu televiziuni ca Prima sau Realitatea TV, prin emisiuni emblematice precum "Nasul" sau "6 Vine presa". Suntem un post generalist, un brand generalist si, prin urmare, exista o competitie si cu alte posturi de televiziune, care nu fac parte, totusi, dintre concurentii nostri directi.

In ce masura difera acestia de competitorii de la momentul lansarii postului, in 2001?

Competitorii erau incomparabil mai putini. In prezent, ne confruntam cu un fenomen care nu e surprinzator pentru cei din industrie. Si acum exista o hegemonie la varf cu principalii jucatori, dar acum, in comparatie cu momentul in care postul a fost lansat, a crescut semnificativ asa-numita rubrica de "altii", in detrimentul jucatorilor mari.

Cota de piata a principalilor jucatori a scazut, pentru ca au inceput sa apara noi competitori, noi programe.

Care va fi bugetul postului in 2008 si cat din acesta va fi directionat catre cumpararea de programe?

Anul viitor vom avea un buget de noua milioane de euro si aproximativ 50% din aceasta suma va fi directionata pentru programe. Bugetul postului de televiziune B1 TV este unul standard, impus de News Corporation. Din 2004, de cand News Corporation a intrat in actionariatul pos

tului, lucram cu un buget standard. Exista, de asemenea, si un scenariu financiar pe mai multi ani.

Ce inseamna prezenta News Corporation in actionariatul postului?

Prezenta corporatiei inseamna, printre altele, acces la informatii, modele si structuri de business care au functionat foarte bine in Statele Unite ale Americii, unde vorbim de o concurenta foarte mare pe piata televiziunilor. Vorbim despre una dintre cele mai puternice companii media din lume, iar acest lucru se simte la nivel de management romanesc.

Este posibila o preluare totala a postului B1 TV de catre News Corporation?

News Corporation are optiunea de a cumpara pana la 50% din business, optiune prevazuta contractual inca de cand au intrat in actionariatul postului.

Pe ce veti pune accentul in grila de programe in 2008?

Avem un contract cu 20th Century Fox pe sapte ani, ceea ce inseamna ca avem acces si exclusivitate la tot ceea ce produc ei. Vom avea si filme Fox. Am inceput sa difuzam serialul 24, care este un success in Statele Unite. Ponderea mai mare o vor avea productiile proprii si locale. Vom produce doua serile, "Bouncers", un format Fox, am cumparat scenariile care vor fi traduse, adaptate si produse cu actori romani.

De asemenea, pentru un alt serial Fox, "I can't stand living here", am achizitionat drepturile de adaptare. In prezent, ambele seriale se afla in faza de preproductie. Din grila de programe prevazuta in 2008 vor face parte, de asemenea, emisiunile consacrate ale postului.

Continuarea in <a href=http://www.standard.ro/articol_20664/dragos_marinescu__director_general_b1_tv_____news_corporation_are_optiunea_de_a_cumpara_pana_la_50__din_business.html>Standard</a>

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...