Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Piata de media si divertisment isi revine: Optimismul a atins maximul ultimilor cinci ani

Piata de media si divertisment isi revine: Optimismul a atins maximul ultimilor cinci ani


Accesul mai usor la credite si finantare, cresterea valorii actiunilor si stabilitatea pietei permit acum companiilor de media si divertisment sa reia ritmul implementarii planurilor lor strategice.

Companiile de media si divertisment sunt mult mai increzatoare in revenirea economiei globale, se arata in raportul EY Capital Confidence Barometer: Media & Entertainment, care are la baza un sondaj derulat in randul executivilor seniori.

Astfel, 64% dintre executivi considera ca starea economiei globale se imbunatateste, in comparatie cu un procent de 59% inregistrat cu un an in urma. Executivii sunt mult mai increzatori in posibilitatea de incheia tranzactii in 2014 - 33%, comparativ cu 23% cu un an in urma. Coroborand acest optimism cu reducerea decalajului de evaluare, se anunta o perioada favorabila derularii si finalizarii de tranzactii in aceasta industrie.

Raportul are la baza un sondaj derulat in randul directorilor executivi din companii mari de media si divertisment din intreaga lume si isi propune sa masoare increderea corporativa in perspectivele economice, sa identifice tendintele despre care se discuta in consiliile de administratie si sa ofere o imagine de ansamblu asupra strategiilor de crestere vizate de companii.

Acces mai usor la credite

Dintre respondenti, 85% cred ca disponibilitatea creditelor este fie stabila, fie imbunatatita, iar 52% dintre respondenti considera ca aceasta se imbunatateste, comparativ cu 36% cu un an in urma.

De asemenea, 35% dintre executivi au declarat ca au un grad de indatorare mai mare de 50%, ceea ce inseamna o crestere de peste 17% fata de anul precedent si arata o extindere semnificativa a imprumuturilor. Poate ca cel mai relevant indicator al increderii industriei in disponibilitatea creditarii si a finantarii este faptul ca 51% dintre executivi spun ca intentioneaza sa acceseze un credit ca sursa primara de finantare pentru tranzactii in cursul anului viitor, in comparatie cu doar 21% in 2013.

Alte concluzii ale studiului

In studiu se arata ca doar 11% din executivi considera ca starea economiei se inrautateste; 25% cred ca este stabila iar 64% ca se imbunatateste.

De asemenea, companiile de media si divertisment care au facut angajari agresive dupa perioada de reducere de personal generata de criza din 2009, isi optimizeaza in prezent seturile de competente si isi restructureaza forta de munca. 21% dintre executivi spun ca isi vor reduce personalul cu mai mult de 13% fata de anul trecut; 21% vor face angajari, in scadere de la 44% care au declarat acest lucru anul trecut - si 58% isi vor mentine forta de munca la nivelul din prezent, in crestere fata de 43% anul trecut.

Cele doua tendinte care vor influenta activitatea de achizitii din industria de media si divertisment sunt: transformarea digitala (conform raspunsurilor a 61% dintre respondenti) si aspectele legate de "viitorul muncii" (43% dintre respondenti).

In studiu se arata ca 92% din executivi considera ca instabilitatea politica si aspectele legate de reglementare pe pietele emergente reprezinta cel mai mare risc pentru afacerea lor in urmatorul an, iar 34% dintre acestia se asteapta sa faca achizitii in urmatoarele 12 luni, ca o continuare a unui trend in evolutie.

Decalajul de evaluare intre cumparatori si vanzatori incepe sa se ingusteze, 41% din executivi considera ca diferenta de evaluare actuala este mai mica de 10%, comparativ cu 28% cu un an in urma.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1052 ori
Citeste mai multe desprestudiu media companii media studiu ey