Cele mai multe reclamatii ale clientilor bancilor la Protectia Consumatorilor au in vedere majorarea dobanzii la credite. Majoritatea clientilor au reclamat probleme legate de produsele de creditare.
Romanii au inaintat in acest an 2.100 de plangeri impotriva bancilor, in crestere cu peste 30%.
Peste 80% din plangeri au fost facute de cei care au luat credite de la banci. Iar dintre acestia, cei mai multi au reclamat majorarea nejustificata a dobanzilor la imprumuturi. O alta problema reclamata de romani a vizat prelungirea comisionului de rezerva minima obligatorie prevazut in contractul de credit.
De asemenea, au fost reclamate si situatiile in care rambursarile anticipate nu au fost operate in cont sau cand banca a refuzat sa acorde credite fara a oferi un motiv.
Alte motive care au dus la intocmirea de reclamatii la Protectia Consumatorilor sunt perceperea comisionului de administrare a contului curent, plati bancare neoperate in termen sau perceperea unei taxe de retragere a banilor la desfiintarea depozitelor.