Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Publicitatea virtuala, mai atragatoare decat reclamele TV

Publicitatea virtuala, mai atragatoare decat reclamele TV

Vizitatorii websiteurilor percep publicitatea pe internet cel putin la fel de bine ca reclamele TV, se simt atrasi de publicitatea virtuala si o considera un factor care ii influenteaza in luarea deciziilor.Acest lucru a fost relevat de un sondaj realizat in perioada 16 martie - 23 aprilie 2006. La intrebarea 'Ce metoda/mijloc de publicitate de pe piata romaneasca considerati ca va influenteaza cel mai mult?', vizitatorii SMARTfinancial.ro au votat cel mai mult optiunea 'Bannere pe internet' - 36 la suta.

Pe locul 2 s-a situat, previzibil, publicitatea TV, spoturile video influentand in cea mai mare masura 28 la suta dintre aceia care si navigheaza pe internet, si urmaresc emisiuni de televiziune. Pe podium a intrat si marketingul direct, cu 12 la suta, considerat de asemenea si in mediul publicitatii romanesti unul dintre cele mai eficiente mijloace de promovare.

Situarea internetului mai sus decat televiziunea in ceea ce priveste influenta directa a mesajului asupra consumatorului subliniaza din nou eficienta publicitatii online, in dezvoltare si in Romania, dar inca mult mai prejos decat in Europa de Vest sau in Statele Unite ale Americii, acolo unde nu prea exista companie fara identitate in mediul electronic.

in Romania, publicitatea online a facut pasi importanti in ultima perioada, agentii precum Vodanet, ARBOmedia, Boom, iMedia reusind, in mare masura, sa isi imparta suprematia pe internet in ceea ce priveste reprezentarea websiteurilor comerciale in raport cu clientii de publicitate. Un segment aparte il reprezinta si Neogen. Ca si valoare totala, publicitatea online se estimeaza ca va depasi in acest an chiar cinci milioane de euro, dar ramane de zeci de ori mai putin utilizata de companii decat publicitatea TV.

Conform sondajului www.SMARTfinancial.ro, sase la suta dintre persoane au votat printul publicitar ca cea mai eficienta metoda, tot sase la suta publicitatea indoor (inclusiv in lift, in toalete), iar patru la suta publicitatea outdoor.

Interesant este ca o alta optiune, 'newslettere si alte metode de publicitate online in afara de bannere', a obtinut cinci la suta, ceea ce alaturi de bannere ofera internetului un scor deosebit de bun, 41 la suta.

Cea mai slaba performanta a eficientei a obtinut-o publicitatea radio, cu trei la suta din voturile exprimate. Sondajul a fost realizat de www.SMARTfinancial.ro pe un esantion de 412 persoane, cu limitare la vot per IP, fiind important de spus ca mediul online in care s-a desfasurat sondajul si-a spus si el cuvantul, cu siguranta ca alte rezultate ar fi fost obtinute la un sondaj outdoor.

Esantionul este parte a targetului SMARTfinancial.ro: clasa medie si clasa business, venituri medii si mari, studii medii si superioare, mediul urban, varsta 18 - 45 de ani. in prezent, SMARTfinancial.ro realizeaza un sondaj public nou, referitor la cea mai buna metoda de economisire - investitie pentru populatie - depozite bancare, conturi curente, fonduri de investitii, piata de capital, aur, arta, 'la saltea', afaceri personale sau alte metode

Bloombiz

www.directNews.ro - Topul stirilor zilei

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1110 ori