Publicitatea e pe val in Europa: Miliardele bagate in reclama genereaza de 7 ori banii investiti

Luni, 16 Ianuarie 2017, ora 17:57
2948 citiri
Publicitatea e pe val in Europa: Miliardele bagate in reclama genereaza de 7 ori banii investiti
Foto: Linkedin/Pulse

Cei 92 de miliarde de euro investiti in publicitate in 2014 la nivel european au avut un impact de peste 623 de miliarde asupra Produsului Intern Brut comunitar, conform unui studiu Deloitte comandat de Asociatia Mondiala a Agentiilor de Publicitate.

Studiul a fost efectuat in cele 28 de state membre ale UE pentru a evidentia impactul pe care sectorul media/publicitate il are in economia regiunii, in perspectiva unei legislatii mai dure pe care Bruxellesul vrea sa o adopte in ceea ce priveste colectarea datelor clientilor din mediul online de catre publicatii si agentiile de publicitate, arata CNBC.

Pe langa influenta semnificativa in PIB al regiunii, sectorul ofera salarii medii mai mari decat alte domenii de activitate: aproximativ 34.000 de euro / an, fata de media salariala europeana de 22.000 euro.

Sectorul numara aproape 6 milioane de angajati, reprezentand 2,6% din forta de munca activa din Uniune, mai arata raportul Deloitte.

"Publicitatea este un motor economic care incurajeaza competitia, intretine procesul de inovatie in afaceri si asigura beneficii semnificative pentru societate sustinand financiar canalele media.

Politicienii ar trebui sa tina cont de faptul ca impunerea unor restrictii pe piata de publicitate va avea importante consecinte economice, sociale si culturale", sustine Stephan Loerke, presedintele Asociatiei Mondiale a Agentiilor de Publicitate.

Cu toate acestea, un raport MAGNA, dat publicitatii in luna decembreie a anului trecut, arata ca agentiile de publicitate au inceput sa migreze dinspre mass media clasica catre segmentul social media reprezentat de Facebook sau Google, anul acesta asteptandu-se ca 54% din fondurile alocate pentru campaniile de publicitate sa fie directionate catre retelele de socializare.

Toți operatorii de transport feroviar, integrați pe Ghișeul Unic. Schimbări la cumpărarea biletelor
Toți operatorii de transport feroviar, integrați pe Ghișeul Unic. Schimbări la cumpărarea biletelor
Toţi cei şase operatori de transport feroviar de călători care prestează servicii publice sunt integraţi şi activi în sistemul Ghişeul Unic dezvoltat de Autoritatea pentru Reformă...
România va colabora cu Coreea de Sud în sectorul energiei nucleare. Ce prevede documentul semnat în timpul vizitei lui Klaus Iohannis
România va colabora cu Coreea de Sud în sectorul energiei nucleare. Ce prevede documentul semnat în timpul vizitei lui Klaus Iohannis
România şi Coreea de Sud au semnat un Memorandum de Înţelegere privind cooperarea bilaterală în domeniul energiei nucleare, care vizează inclusiv îmbunătăţirea echipamentelor nucleare,...
#fonduri publicitate 2016, #cheltuieli publicitate UE, #ziare, #incasari publicitate, #piata publicitate UE , #Publicitate