Piata de publicitate continua sa scada si in 2013 - studiu

Miercuri, 19 Iunie 2013, ora 14:07
2180 citiri
Piata de publicitate continua sa scada si in 2013 - studiu

Valoarea totala neta a pietei de publicitate locale va fi de 295 de milioane de euro in acest an, in scadere fata de 2012, cand a ajuns la 303 milioane de euro, potrivit studiului Media Fact Book, lansat miercuri de agentia de media Initiative.

Valoarea totala neta a pietei de publicitate din Romania a scazut cu 2,6% in 2012, comparativ cu anul 2011, ajungand la 303 milioane de euro, toate mediile de comunicare fiind afectate, cu exceptia online-ului.

In 2012, Romania a inregistrat un declin usor al pietei de publicitate (2,6%), in ciuda unei tendinte globale pozitive a pietelor de publicitate (+4,1%). O contractie a pietei de publicitate din Romania este asteptata si in acest an, insa aceasta nu va depasi 3%, conform Media Fact Book. Studiul estimeaza piata de publicitate din Romania, in 2013, la 295 de milioane de euro.

Raportul mentioneaza faptul ca pe 12 aprilie a fost publicata in Monitorul Oficial Ordonanta de Guvern care modifica Legea audiovizualului, ale carei prevederi vor afecta toata piata - agentii, clienti, radiodifuzori si consumatori.

Potrivit Media Fact Book, televiziunea continua sa aiba cea mai mare cota din piata de publicitate (64%), fiind umata de online (14%), outdoor - OOH (10%), print (7%) si radio (6%).

Mediul online, singurul care a inregistrat o crestere de 21%

Toate mediile au fost afectate, cu exceptia online-ului, care a inregistrat o crestere de 21%, comparativ cu 2011. Printul a fost cel mai afectat mediu (o scadere de 10% fata de 2011), fiind urmat de radio (-8%), OOH (-5%) si TV (-4%).

Anul trecut, TV-ul a atras 193 de milioane de euro, online-ul - 41 de milioane de euro, OOH-ul - 29 de milioane de euro, printul - 22 de milioane de euro, iar radioul - 19 milioane de euro.

Potrivit estimarilor Media Fact Book, in 2013, TV-ul va continua sa atraga cele mai mari investitii in publicitate (183 milioane de euro), fiind urmat de online (46 milioane de euro), OOH (28 milioane de euro), in timp ce printul si radioul vor atrage cate 19 milioane de euro.

Cel mai mare volum de investitii de publicitate este detinut de segmentul serviciilor de comunicatii mobile, iar cea mai semnificativa crestere fata de anul anterior a cunoscut-o segmentul cosmetice si igiena personala, care ocupa locul imediat urmator, dupa telecomunicatiile mobile in termeni de volum.

Media Fact Book este o lucrare de analiza a pietei romanesti de media si publicitate, ghid editat anual de agentia de media Initiative, din anul 1997.

Initiative este una dintre cele mai mari retele de media independente din lume, asigurand servicii specializate de planificare de media, de strategie, consultanta de media si new media.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...
#piata publicitate Romania 2013, #vanzari publicitate media 2013, #publicitate online Romania, #publicitate televizune Romania , #Publicitate