Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Lancia Ypsilon, varianta feminina a designului italian

Lancia Ypsilon, varianta feminina a designului italian

Din ce in ce mai multi producatori incearca sa-si repozitioneze unele marci din portofoliu in segmentele premium, iar unul dintre acestia este Grupul Fiat, cu brandul Lancia. Cele cateva modele disponibile ataca piata de lux, iar Ypsilon, ajuns la a doua generatie, o face in clasa supermini, cu destul succes.

V-ati imaginat vreodata cum ar arata un Matiz in versiune de lux? Cam aceasta ar fi o descriere sumara a micutei Ypsilon, chiar daca surata Musa, in patru usi, ar fi mai potrivita pentru o comparatie. Designul simpatic, usor retro, vopseaua bicolora, interiorul atent realizat, cu dotari de serie, dar si optionale demne de zona premium o transforma intr-o masina extrem de atractiva, evident pentru sexul frumos, atat de indragostit de masinile de clasa mica.

Ypsilon are o istorie ce incepe in 1996, insa, daca tinem cont si de vechiul model Y10, lucrurile incep sa capete contur. Cel mai mic model din gama, Ypsilon a devenit un adevarat bestseller pentru Lancia, dupa repozitionarea brandului. Este disponibil doar in versiune de caroserie in 3 usi si are la baza platforma utilizata de Fiat Punto. Targetul sau este in special publicul feminin cu aspiratii de lux, persoane care isi doresc o masina mica si robusta, dar bine echipata si eleganta.

Si pana in acest moment evolutia lui Ypsilon este buna, chiar daca are printre contracandidati modele cu traditie precum Mini. Interiorul dovedeste inca o data atentia acordata femeilor-sofer, astfel ca materialele si culorile folosite le fac pe acestea sa zambeasca instantaneu.

Pentru mai mult confort, tapiteria de stofa poate fi inlocuita cu piele, iar optionalele precum sistemul audio Bose sporesc senzatia de placere. Confortul nu lipseste, ergonomia comenzilor satisface, cu un minus in ceea ce priveste manetele de comanda pentru faruri si semnalizare, mult prea indepartate, facandu-te sa iei o mana de pe volan pentru a le actiona. Cadranele (desenate in acelasi stil retro) dispuse central par nefiresti la inceput, dar cu timpul devin chiar agreabile. Spatiul destinat banchetei din spate este mic, specific clasei, dar surprinde latimea interioara (masina are 1,70!).

Motorul testat face parte din generatia JTD, 1.3 Multijet, de 70 CP, cu performante notabile pentru dimensiunile sale, cunoscute deja de pe alte modele ale familiei Fiat: sprinten, economic (consum mixt 4,6 l/100 km) si silentios. Cutia manuala (5 trepte +1) nu colaboreaza intotdeauna perfect cu propulsorul, de aceea recomandam cutia automata DFN, mult mai potrivita. Dintre dotarile standard amintim ABS, EBD, airbaguri frontale, computer de bord, aer conditionat si scaunul reglabil pe inaltime. Modelul testat costa 12.290 euro CIP, in timp ce preturile gamei pornesc de la 11.265 euro CIP (pentru motor 1.2l, 16v, benzina, 80 CP).

ABONAMENTE

directNews -Topul stirilor zilei

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1029 ori