Agentiile de publicitate amendate vor contesta in instanta decizia CC

Vineri, 03 Octombrie 2014, ora 08:10
1237 citiri
Agentiile de publicitate amendate vor contesta in instanta decizia CC

Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) spune ca "respinge categoric" decizia Consiliului Concurentei (CC) cu privire la investigatia din industria de media, precizand ca in acest caz nu a fost incalcat dreptul concurential si ca agentiile amendate vor contesta in instanta decizia CC.

Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania spune ca a luat act de decizia Consiliului Concurentei, comunicata joi, in urma investigatiei privitoare la eventuale intelegeri intre companiile active pe piata comercializarii serviciilor de media.

UAPR isi reafirma pozitia conform careia, in acest caz, nu poate fi vorba despre vreo incalcare a dreptului concurentei.

"Peste tot in lume, actorii economici sanctionati de legea concurentei au interese economice si forme de manifestare comerciale. Discutiile intre agentiile de media pe care le-a sanctionat astazi Consiliul Concurentei nu au avut in niciun fel interese economice si niciun aspect comercial. Din motive inca neclare, Consiliul s-a pozitionat alaturi de cei care au introdus practicile neetice pe piata media din Romania, girand in acest fel un mod cu totul reprobabil de a face business", spune UAPR.

Totodata, Radu Florescu, presedinte UAPR, spune ca Uniunea respinge decizia Consiliului Concurentei.

"Respingem categoric concluziile investigatiei desfasurate de Consiliul Concurentei. Vom contesta cu vehementa in instanta modul nelegal la care Consiliul a recurs pentru a ne lipsi de accesul la documente si dreptul la aparare. Totodata, vom folosi toate mijloacele legale pentru a atrage atentia asupra erorilor de analiza profesionala, judecata si procedura comise de catre Consiliul Concurentei in acest caz si altor organisme nationale si internationale (precum Comisia Europeana, Departamentul Comercial al Ambasadei SUA la Bucuresti, EACA (European Association of Communication Agencies), care au urmarit cazul inca de la inceput. Din pacate, actiunea de azi a Consiliului Concurentei arunca in mod nedrept o lumina negativa asupra eticii si standardelor unora dintre cele mai mari grupuri de media internationale care au operatiuni in Romania", a declarat Radu Florescu, presedintele UAPR.

Potrivit UAPR, investigatia Consiliului Concurentei s-a aflat in atentia partenerilor europeni ai UAPR, in atentia Comisiei Europene si a Departamentului Comercial din cadrul Ambasadei SUA la Bucuresti.

EACA si-a afirmat sprijinul fata de practica membrilor UAPR

De asemenea, EACA si-a afirmat sprijinul fata de practica membrilor UAPR vizati de investigatie inca din octombrie 2012, exprimandu-si convingerea ca actiunile acestora respecta standardele si bunele practici in industrie, conform aceluiasi comunicat.

"Am urmarit acest caz inca de la inceput si suntem convinsi ca nu a existat nicio incalcare a dreptului concurentei. Consideram decizia Consiliului Concurentei ca fiind o masura punitiva, nejustificata si disproportionata la adresa unor agentii care au actionat cu buna credinta si in afara oricaror interese comerciale", spune Dominic Lyle, directorul general al EACA (European Association of Communications Agencies).

UAPR reafirma sprijinul pentru demersurile membrilor sai vizati de aceasta investigatie si atrage atentia ca masurile sanctionatorii anuntate de Consiliul Concurentei "sunt o eroare cu totul regretabila care va fi speculata de cei interesati in continuarea practicilor obscure in piata media din Romania".

"Agentiile sanctionate au actionat in virtutea nevoii de transparenta a procesului de selectie si consideram cel putin ironic faptul ca autoritatile statului roman inteleg sa penalizeze drastic incercarile actorilor economici de a scoate la lumina tehnicile dubioase din industrie", spune UAPR.

Potrivit UAPR, in octombrie 2012, Consiliul Concurentei a demarat o investigatie in randul agentiilor de media, suspectate de practici neconcurentiale. "Agentiile vizate de aceasta investigatie sunt cele care au luat individual decizia de a nu participa in proceduri de pitch netransparente si asupra carora plana suspiciunea ca nu ar fi organizate corect. In urma investigatiei care a durat doi ani, Consiliul Concurentei a decis astazi sanctionarea drastica a agentiilor de media vizate", mai spune UAPR.

Consiliul Concurentei a anuntat joi ca a sanctionat 11 companii din industria media cu amenzi totalizand 3,2 milioane de euro pentru ca au participat la o intelegere avand ca obiect eliminarea agentiilor concurente de pe piata comercializarii serviciilor de comunicare prin media.

Cele 11 companii implicate si sanctionate sunt: Brand Programming Network S.A.: 280.296 lei (62.500 euro), B.V. McCann-Erickson S.R.L.: 3.218.755 lei (717.719 euro), GroupM Media Operations S.R.L.: 230.011 lei (51.288 euro), Initiative Media S.A.: 2.498.443 lei (557.104 euro), Mediacom Romania S.R.L.: 1.328.727 lei (296.280 euro), Mediaedgecia Romania S.R.L.: 967.226 lei (215.672 euro), Mindshare Media S.R.L.: 949.672 lei (211.758 euro), Opti Media S.R.L.: 599.636 lei (133.707 euro), Starcom Mediavest Group S.R.L.: 1.849.843 lei (412.479 euro), United Media Services S.R.L.: 498.748 lei (111.211 euro), Zenith Media Communications S.R.L.: 2.146.199 lei (478.560 euro).

"Actiunile comune, prin care companii concurente isi coordoneaza comportamentul comercial, constituie o incalcare a regulilor de concurenta. Consiliul Concurentei a tinut cont, insa, de demersurile companiilor de a realiza si promova un set de principii care sa asigure transparenta si profesionalismul in piata media. Consideram ca existenta unor norme de autoreglementare a profesiei, adaptate la cerintele specifice pietei, sunt bine venite in masura in care contribuie la crearea unui mediu echitabil pentru toti actorii din piata" a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.

Potrivit unui comunicat al institutiei, Consiliul Concurentei colaboreaza cu companiile din domeniu, respectiv cu asociatia de profil, Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania, pentru a elabora un set de principii care sa asigure transparenta si profesionalismul pe aceasta piata, astfel incat clientii sa poata beneficia de cea mai buna oferta din punct de vedere al calitatii serviciilor si pretul acestora.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Google a lansat recent o caracteristică revoluționară numită Audio Magic Eraser, disponibilă exclusiv pe noile modele de smartphone-uri Pixel 8 și Pixel 8 Pro. Funcția este proiectată să...
”România nu este oaia neagră a Europei”. Un fost ministru de Finanțe descrie poziția țării noastre în relație cu marile deficite globale VIDEO
Discuțiile despre deficitul bugetar ridicat și procedura de deficit excesiv în care se află țara noastră încă din 2019 a acaparat dialogul public, dar prea puțin ne aplecăm asupra...
#UAPR decizie, #consiliul concurentei , #Publicitate