Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

TradeAds Interactive introduce GRP, pentru masurarea ratei de audienta in online

TradeAds Interactive introduce GRP, pentru masurarea ratei de audienta in online


TradeAds Interactive introduce pe piata de publicitate online conceptul de masurare a audientei: GRP. Functionalitatea GRP (Gross Rating Point), utilizata pentru masurarea audientei TV, poate fi accesata in aplicatia Adnaliser.

GRP-ul online, dezvoltat de echipa TradeAds Interactive, stabileste procentul de audienta atins intr-o campanie de comunicare online in functie de demograficele selectate la nivel de judet, de varsta si de sex.

Mecanismul de functionare

GRP-ul online este un metric folosit, de asemenea, in masurarea audientei campaniilor online. Astfel ca prin intermediul unui cod de contorizare GRP, care se ataseaza unei campanii de comunicare online, se va inregistra audienta pe care a atins-o mesajul bannerelor in functie de parametrii stabiliti la adaugarea codului GRP. In Adnaliser aveti urmatoarele optiuni: judet, varsta si sex.

Pe baza acestor informatii, utilizatorii Adnaliser care stabilesc grupurile GRP pentru campaniile lor, pot face o comparatie intre audienta reala a populatiei (furnizata de Institutul National de Statistica) si audienta site-urilor care se inscriu in parametrii setati de utilizator. Mai mult decat atat, utilizatorii Adnaliser pot consulta rapoartele GRP cu cele generate de sistemul de functionare al Adnaliser care masoara impresiile vizibile din campaniile online de comunicare.

In aproximativ o zi de la implementarea codului GRP, utilizatorii pot consulta statisticile audientei din campanii, in pagina de Rapoarte din contul Adnaliser. Tipurile de grafice sunt urmatoarele: grafic GRP pe zi/zile, grafic GRP pe ora/interval de ore si grafic GRP pe site.

"In urma distribuirii voucherelor catre clientii interesati de serviciul Adnaliser, am inregistrat raspunsuri, in majoritate, satisfacatoare legate de modul in care Adnaliser contribuie la cresterea performantei campaniilor de comunicare. Astfel ca, in continuare, scopul introducerii GRP in Adnaliser a fost tocmai acela de a le oferi clientilor nostri servicii complete de optimizare a campaniilor, prin intermediul carora acestia sa poata masura audienta mesajului publicitar si posibilitatea de a stabili conditiile optime de desfasurare a viitoarelor campanii", a declarat Valentin Oeru, Director Executiv TradeAds Interactive.

GRP in mediul online

TradeAds Interactive introduce pentru prima data pe piata de publicitate online din Europa conceptul de GRP, in conditiile in care in Statele Unite ale Americii functionalitatea constituie inca subiect de discutii.

GRP este folosit in televiziune pentru a masura potentialul de expunere al mesajului publicitar audientei pe care o produce un canal media.

In cazul campaniilor de comunicare online, desi inca nu exista o formula standard de stabilire a procentului de GRP, echipa care s-a ocupat de implementarea si dezvoltarea aplicatiei Adnaliser foloseste parametrii potrivit carora se stabileste gradul de vizibilitate a bannerelor online si anume: timpul cat utilizatorul a vazut bannerul si procentul din suprafata vizibila a bannerului.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1540 ori