Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Piata de publicitate online din Romania, in 2007 - peste 42,6 milioane de lei

Piata de publicitate online din Romania, in 2007 - peste 42,6 milioane de lei
Valoarea investitiilor in publicitatea online pe 2007, in Romania, a totalizat peste 42,6 milioane de lei, fara TVA, potrivit primului studiu de gen din tara, realizat de asociatia industriei de publicitate online (IAB Romania) si PricewaterhouseCoopers, a informat, miercuri, asociatia. Suma a fost calculata pe baza cifrelor de vanzari directe ale celor mai importante 11 companii din domeniu (regii si publisheri independenti), care insumeaza in total peste 700 de site-uri.


Prin comparatie, publicitatea online din Bulgaria a fost, in 2007, potrivit studiului Investor.bg, de sase milioane euro, adica aproximativ jumatate din valoarea inregistrata in Romania.



"Acest studiu ofera, pentru prima data in Romania, cifre reale, bazate pe vanzarile efective ale celor mai mari companii din industrie, in locul estimarilor care au existat pana acum", spune presedintele asociatei IAB Romania, Ovidiu Florea.



Pe baza cifrelor centralizate, expertii PricewaterhouseCoopers au structurat totalul investitiilor in publicitatea online din Romania, in functie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum si in functie de lunile din fiecare semestru, pentru determinarea sezonalitatii.



Urmatoarul studiu realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers, pentru care culegerea de date va demara la inceputul anului 2009, va include o analiza completa a anului 2008, precum si o comparatie intre datele din 2007 si cele din 2008.



Asociatia IAB Romania (www.iab-romania.ro) a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online si publisheri autohtoni. Asociatia IAB Romania este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma, care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul pentru autoreglementare.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1442 ori