Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Mobile marketing, viitorul publicitatii

Mobile marketing, viitorul publicitatii


Un nou studiu arata ca 70% din companiile de publicitate planuiesc sa-si creasca bugetele pentru investitii in mobile market.

Bugetele de publicitate nu trebuie crescute pentru segmentul "mobile", scrie Mashable, ci banii trebuie cheltuiti eficient, potrivit unei strategii bine puse la punct.

"O multime de marci cheltuie extrem de multi bani pe piata de aplicatii mobile", spune Scott Forshay, specialist in e-marketing in cadrul Acquity Group.

Bani aruncati pe geam /b>

Cheltuielile pe piata de publicitate mobila din SUA sunt prognozate sa ajunga la 2,6 miliarde de dolari, in acest an, fiind incluse si campaniile care se afiseaza pe ecran, dar si cele propagate prin intermediul SMS-urilor.

Alte estimari prognozeaza ca publicitatea mobila prin intermediul terminalelor smartphone va ajunge la 5,04 miliarde de dolari pana in anul 2015. "Din cele 2,6 miliarde de dolari cheltuite, cred ca vreo 2,5 miliarde de dolari au fost aruncate pe apa smabetei", a declarat Forshay.

Marcile isi schimba strategiile de promovare catre consumatorii aflati in permanenta miscare, care isi poarta mereu dispozitivele mobile cu ei. Si strategia este una normala. "Intreaga noastra viata este stocata in dispozitivele mobile", a declarat specialistul.

De la poze la notari in calendar si date personale, le oferim merketerilor o ocazie unica, pe care nu au avut-o pana acum:acces nelimitat la datele personale. Totusi, acestia trebuie sa fie extrem de precauti cum vor face acest lucru. "Probabil ca cea mai mare greseala a marketerilor este ca au impresia ca piata de publicitate mobile se potiveste de minune cu campaniile destinate siteurilor", a declarat specialistul.

In trecut, consumatorii erau bombardati cu reclame, mai ales cele la radio sau cele de pe autobuze ori cladiri, atunci cand erai blocat in trafic si erai, oarecum, obligat sa te uiti pe acele reclame. Insa, in lumea mobila, utilizatorul are puterea de a trece peste orice fel de spot publicitar.

Marketingul mobil: scurt, repede si cuprinzator

"Utilizatorii mobili nu au parte de-a face cu amenintarea unuia care sta la birou in fata unui calculator. Ei au nevoie de informatii in tim util, care sa-i conduca spre locatiile pe care le cauta. Deci, marketingul pe mobil trebuie sa fie livrat in timp, sa fie relevant si mai ales sa fie cat se poate de succint. Insa,nu toate companiile au nevoie de ajutorul aplicatiilor.

"Cred ca aplicatiile functioneaza perfect doar pentru anumite tipuri de marci. In orice caz, exista unele branduri care parca au "sarit" in barca brandingului mult prea repede, doar asa, ca sa fie in ton cu moda. Cred ca toate aceste aplicatii vor reusi cu adevarat sa ofere plus-valoare pentru clienti numai atunci cand vor beneficia de o utilitate functionala", a mai spus Scott Forshay.

El a dat ca exemplu de marketing inteligent, aplicatia "Cautare Inel de Logodna", de la Tiffany&Co. Din moment ce barbatii sun in proportie covarsitoare principalii clientii unui astfel de serviciu, acesta a fost proiectat pentru a naviga cu usurinta prin intregul "ocean" de oferte.

Ceea ce au implementat cei de la Tiffany&Co cu usurinta nu a fost abilitatea de a vedea cataloagele cu oferte, ci mai degraba un pas inainte in gasirea bijuteriei care ti se potriveste.

Barbatii pot sa se "furiseze" in cutiuta cu inele a iubitei ca sa ia inelul de marimea potrivita, dupa care sa-l lipeasca pe ecranul smartphone-ului, perioada in care aplicatia cauta inele fix la dimensiunile inelului fizic. Mai apoi, cu ajutorul GPS-ului, doritorii sunt ghdati catre cel mai apropiat magazin Tiffany.

Tiffany au folosit la maximum nevoia de informatie foarte repede livrata, mai ales pentru cei care se invart printr-un centru comercial.

Castiga cine intelege mai bine nevoile clientului

Marcile care inteleg exact ce nevoi au clientii si care le rezolva cat mai repede problemele au succes sigur. Forshay sugereaza ca, deja marile corporatii au facut un pas inapoi ca sa afle care le sunt clientii, daca acestia folosesc smartphone, iar dintre acestia, cati au telefon cu Android si cati utilizeaza iOS de la Apple.

Specialistul este ferm convins ca bannerele incluse in diverse aplicatii ori jocuri Zynga nu au o valoarea mult prea mare, mentionand tendinta "degetului mare". Rapoartele arata ca, aproape 75% dintre click-urile de pe spoturile publicitare mobile au fost cauzate de apasare accidentala a bannerului.

Motiv pentru care corporatiile trebuie sa faca ceva ca sa devina mult mai inteligente cu clientii, altfel acestia nu-si mai deschid in veci telefonul ca sa caute ceva, fiindca vor fi envoiti sa inchida diversele reclame.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1983 ori