Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Consiliul Concurentei ancheteaza un posibil complot pe piata de publicitate

Consiliul Concurentei ancheteaza un posibil complot pe piata de publicitate


Consiliul Concurentei a declansat o investigatie pe piata media, suspectand o posibila intelegere a multinationalelor, care s-ar fi inteles sa imparta conturile clientilor si sa excluda firmele locale mici.

Sesizarea a fost depusa in urma cu trei saptamani de un jucator de pe aceasta piata, iar in cursul saptamanii trecute, Consiliul a efectuat controale inopinate in 13 locatii ale unor firme care activeaza pe aceasta piata, a declarat presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, pentru Hotnews.ro. Durata medie a unei astfel de investigatii este de doi ani.

Se pare ca subiectul investigatiei ar fi Clubul de Media, format din 10 agentii de media Brand (Programming Network, Initiative Media, MEC Romania, MediaCom, Mindshare, Optimedia, Starcom MediaVest Group, United Media, Universal McCann, Zenith Romania).

Consiliul Concurentei isi propune, printre altele, sa dezvolte un Ghid de reguli de organizare a unei licitatii, cu criterii de selectie a castigatorilor.

Legea Concurentei interzice orice intelegeri exprese sau tacite intre agentii economici ori asociatiile de agenti economici, care au ca obiect sau au ca efect denaturarea concurentei.

Companiile care coopereaza cu autoritatea de concurenta, in cadrul programului de clementa, pot obtine imunitate la amenda sau reduceri substantiale ale amenzilor.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1654 ori