Cele mai populare clipuri postate pe YouTube in 2006 vor fi premiate in cadrul galei YouTube Video Awards. Anuntul a fost facut luni, de catre reprezentantii celebrului portal, citati de Associated Press.
Premiile vor fi impartite in sapte cotegorii: cel mai creativ clip, cel mai inspirational, cea mai buna serie, cea mai buna comedie, muzicianul anului, cel mai bun comentariu si "cel mai adorabil videoclip".
Nominalizarile au foat facute de catre YouTube, dar catigatorii vor fi desemnati de catre membrii comunitatii YouTube. Acestia pot vota clipurile favorite in perioada19-23 martie, urmand ca pe 25 sa fie anuntati castigatorii. In aceste cinci zile, nominalizatii pot crea noi clipuri prin care sa se promoveze, sa ii convinga pe utilizatori sa ii voteze sau sa incarce discursuri de multumire.
Clipurile declarate castigatoare vor fi promovate intensiv pe YouTube, iar creatorii lor vor primi cate un trofeu. Utilizatorii platformei video online au, in permanenta, posibilitatea de a evalua materialele pe care le vizioneaza. Exista topuri ale celor mai vizionate, dar si a celor mai comentate clipuri.
Marea varietate de clipuri a dus la formarea unor stiluri de sine statatoare, luate in considerare la stabilirea categoriilor concursului. Printre nominalizati se numara asa numitii "vloggeri" Paul Robinett ('Renetto') and Peter Oakley ('Geriatric1927'), seriile "Lonelygirl15' si 'Ask a Ninja', precum si comediile lui Barats and Bereta.
Daca proiectul de anul acesta va prinde la public, YouTube Video Awards ar putea deveni un eveniment anual.
YouTube a devenit, in mai putin de doi ani, cel mai cunoscut site in domeniul schimburilor online de clipuri video. Utilizatorii vizioneaza, zilnic, peste 100 milioane de clipuri. Google a achizitionat compania din Silicon Valley pentru 1,65 miliarde de dolari.
Potrivit datelor furnizate de comScore Media Metrix, YouTube a atras, in luna ianuarie, peste 133,5 milioane de vizitatori.
Bloombiz