Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Deloitte: Marjele din telecom scad, mediul online creste

Deloitte: Marjele din telecom scad, mediul online creste
In conditiile in care marjele de profit din telecom sunt in declin, jucatorii de pe piata trebuie sa caute noi oportunitati si sa renunte la proiectele neperformante, in timp ce mediul online este vazut ca avand potential ridicat, in contextul celor doua campanii politice care vor avea loc, potrivit unui raport al companiei de consultanta Deloitte.

"In 2009 vom remarca un mai mare accent pe retentia clientilor", declara Andrei Ionescu, senior manager Enterprise Risk Services al companiei. In contextul in care operatorii sunt obligati sa isi limiteze costurile, subventiile acordate pentru achizitiile de terminale vor fi analizate atent, primele in vizor fiind smartphone-urile. "Vom asista la cresterea semnificativa a gradului de utilizare a aplicatiilor mobile si a internetului pe telefonul mobil, in paralel cu utilizarea telefoanelor smart", spune George Onofrei, manager din echipa de Management Consulting. Comisia Europeana recomanda eliminarea asimetriei dintre tarifele operatorilor individuali, astfel incat o serie de operatori ar putea efectua schimbari substantiale in modelul de business si si-ar putea revizui chiar in sens negativ targetul de performanta financiara.



Noi modele de business in segmentul print, cresterea considerabila a publicitatii pe mobil, revenirea televiziunii si amenintari mai mari la adresa securitatii online sunt doar cateva dintre tendintele enumerate in previziunile pe 2009 pentru industria media. "Comunitatea online a atras deja interesul politicienilor locali, dupa cum s-a vazut in campania parlamentara, initiativele lor fiind, de asemenea, inspirate de succesul masiv inregistrat in alte tari", a explicat Adrian Stanciu, senior associate in echipa Financial Advisory. Totodata, potrivit studiului, radioul pe internet ar putea reinventa acest mediu pe deplin, expertii anticipand o crestere importanta a audientei si a veniturilor, iar cota de piata a publicitatii pe mobil s-ar putea dubla in 2009, atragand campanii masive de publicitate.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1470 ori