Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (formularul 112) va fi depusa, incepand cu 1 iulie, numai in format electronic pe portalul e-Romania, nemaifiind acceptat formatul hartie, a anuntat luni ANAF, intr-un comunicat preluat de NewsIn.
"Potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr.1397/2010, contribuabilii persoane fizice si juridice care au calitatea de angajator sau entitati asimilate angajatorului, incepand cu data de 1 iulie 2011, vor completa si depune formularul 112 - "Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", numai prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania, nemaifiind acceptat formatul hartie", se arata intr-un comunicat al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Pentru depunerea declaratiei prin mijloace electronice de transmitere la distanta, angajatorii trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr.455/2001 privind semnatura electronica sau sa imputerniceasca persoane care detin acest certificat.
Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate se completeaza sau se valideaza cu ajutorul programelor de asistenta puse la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale sau descarcate de pe site-ul ANAF.
Nedepunerea sau depunerea cu intarziere a formularului 112 constituie contraventie si se sanctioneaza potrivit prevederilor art. 219 din Codul de procedura fiscala.