Daca lucrezi in mediul online, cu siguranta stii deja ce rol important are continutul intr-o strategie eficienta de marketing digital. Dar nu orice fel de continut atrage atentia consumatorilor, ci cel orientat catre nevoile si interesele lor.
Pe scurt, tipul de content marketing care genereaza cele mai multe leaduri si cele mai multe conversii este brand contentul sau brand entertainmentul.
Continutul de brand care ofera audientei o valoare intrinseca, educationala, informationala sau de divertisment este continutul care sta la baza construirii unei relatii solide intre brand si consumator.
Astazi, mai mult ca oricand, consumatorul are posibilitatea sa faca alegeri bine informate, cautand activ un continut care sa-i satisfaca anumite nevoi, sa-i rezolve probleme sau care sa-l distreze.
Pentru a avea succes in contextul actual, un brand trebuie sa vina in intampinarea consumatorilor cu un continut relevant, care impartaseste valorile si viziunea companiei, dar care nu este centrat pe promovarea produselor si serviciilor sale, ci pe nevoile si interesele audientei.
Ce forme poate lua continutul de brand?
De la articole de blog si infografice, pana la podcasturi, videoclipuri, filme pentru marele ecran si evenimente. Acestea trebuie sa fie captivante, pentru a atrage atentia publicului, relevante, pentru ca audienta sa gaseasca sens in interactiunea cu ele, autentice si credibile, pentru a realiza o conexiune puternica, bazata pe incredere.
Nu in ultimul rand, continutul de brand se adreseaza membrilor audientei ca unor persoane, nu ca unor clienti, iar acest lucru permite potentialului consumator sa se conecteze cu brandul pe mai multe niveluri, spirituale si emotionale, inainte de a lua decizia de cumparare.
Continutul de brand este nu doar un trend digital, ci singura abordare ce ofera rezultate optime intr-un mediu online suprasaturat.
Daca nu te-am convins inca, iata cinci motive care iti vor arata de ce e bine sa investesti in brand content ca parte a unei strategii de marketing.
Avantajele continutului de brand
Publicitatea si continutul traditional, centrat pe promovarea produselor si serviciilor, este ignorata de public. Cea mai eficienta metoda prin care poti trezi interesul audientei desensibilizate la metodele clasice de advertising este brand contentul, ori pentru ca ofera informatii utile sau interesante, ori pentru ca este, pur si simplu, o sursa de divertisment de calitate.