Furtul cablurilor de încărcare, încă un obstacol în calea popularității mașinilor electrice

Vineri, 14 Iunie 2024, ora 22:29
397 citiri
Furtul cablurilor de încărcare, încă un obstacol în calea popularității mașinilor electrice
Mașină electrică pusă la încărcat FOTO Unsplash

Cu puțin înainte de ora 2 dimineața, într-o noapte de aprilie în Seattle, o camionetă Chevrolet Silverado s-a oprit la o stație de încărcare a vehiculelor electrice, situată la marginea parcării unui centru comercial.

Doi bărbați, dintre care unul cu o lampă legată la cap, au coborât. O cameră de supraveghere i-a înregistrat în timp ce scoteau niște clești de tăiat șuruburi. Unul dintre bărbați a tăiat mai multe cabluri de încărcare; celălalt le-a încărcat în camionetă. În mai puțin de 2 minute și jumătate, au dispărut.

Hoții au luat în vizor stațiile de încărcare a vehiculelor electrice

Scena din acea noapte a devenit parte a unui model îngrijorător în SUA. Hoții au luat în vizor stațiile de încărcare a vehiculelor electrice, cu intenția de a fura cablurile, care conțin fire de cupru. Prețul cuprului este aproape de un nivel record pe piețele globale, ceea ce înseamnă că infractorii pot încasa sume din ce în ce mai mari de bani din vânzarea acestui material.

Cablurile furate dezactivează adesea stații întregi, obligând proprietarii de vehicule electrice să caute cu disperare un încărcător funcțional. Pentru proprietari, această situație dificilă poate fi exasperantă și stresantă.

Încărcătoarele stricate au apărut ca cel mai recent obstacol pentru constructorii de automobile din SUA în efortul lor intens de a converti mai mulți americani la vehiculele electrice, în ciuda anxietății publice răspândite cu privire la lipsa stațiilor de încărcare. Aproximativ 4 din 10 adulți din SUA spun că sunt de părere că la vehiculele electrice durează prea mult timp pentru a se încărca sau că nu cunosc nicio stație de încărcare în apropiere.

Dacă nici măcar găsirea unei stații de încărcare nu înseamnă neapărat găsirea unor cabluri funcționale, acesta devine un motiv în plus pentru cumpărătorii sceptici să rămână la vehiculele tradiționale pe benzină sau hibride, cel puțin pentru moment.

Marii producători americani de automobile au făcut pariuri financiare importante

Marii producători americani de automobile au făcut pariuri financiare importante că oamenii vor renunța la motoarele cu combustie și vor îmbrățișa vehiculele electrice, pe măsură ce lumea se confruntă cu consecințele tot mai grave ale schimbărilor climatice. În consecință, companiile au investit miliarde de dolari în vehiculele electrice.

Stellantis preconizează că 50% din autoturismele sale vor fi vehicule electrice până la sfârșitul anului 2030. Ford și-a stabilit obiectivul de a produce 2 milioane de vehicule electrice pe an până în 2026 - aproximativ 45% din vânzările sale globale - deși între timp a suspendat acest obiectiv. General Motors, cel mai ambițios dintre cei trei, s-a angajat să vândă numai autoturisme EV până la sfârșitul anului 2035.

Orice astfel de termene, desigur, depind de capacitatea companiilor de a convinge mai mulți potențiali cumpărători de mașini electrice că o încărcare va fi întotdeauna disponibilă atunci când călătoresc. Creșterea numărului de furturi de cabluri nu este de natură să întărească argumentele producătorilor auto.

În urmă cu doi ani, potrivit Electrify America, care administrează a doua cea mai mare rețea de încărcătoare rapide de curent continuu din țară, un cablu putea fi tăiat la fiecare șase luni la una dintre cele 968 de stații de încărcare, cu 4.400 de prize la nivel național. Până în luna mai a acestui an, cifra a ajuns la 129 - cu patru mai multe decât în tot anul 2023. La o stație din Seattle, cablurile au fost tăiate de șase ori în ultimul an, a declarat Anthony Lambkin, vicepreședinte al operațiunilor Electrify America.

"Le permitem oamenilor să ajungă la serviciu, să își ducă copiii la școală, să ajungă la programări medicale", a spus Lambkin. "Așa că a avea o întreagă stație care este deconectată are un impact destul de mare pentru clienții noștri".

Alte două companii importante de încărcare a vehiculelor electrice - Flo și EVgo - au raportat, de asemenea, o creștere a furturilor. Stațiile de încărcare din zona Seattle au fost o țintă frecventă. De asemenea, au fost atacate și stații din Nevada, California, Arizona, Colorado, Illinois, Oregon, Tennessee, Texas și Pennsylvania.

Hoții au lovit stațiile Tesla de patru ori în acest an

Stațiile administrate de Tesla, care operează cea mai mare rețea de încărcare rapidă din țară, au fost atacate în Seattle, Oakland și Houston. Până acum, în acest an, poliția din Seattle a raportat șapte cazuri de furturi de cabluri de la stațiile de încărcare, egalând numărul pentru tot anul 2023. Hoții au lovit stațiile Tesla de patru ori în acest an, comparativ cu o singură dată anul trecut, a precizat poliția din Seattle.

"Vandalismul asupra infrastructurii publice de încărcare din zona metropolitană Seattle a crescut, din păcate, în frecvență", a declarat EVgo.

Compania a declarat că agenții de aplicare a legii investighează furturile în timp ce încearcă să repare stațiile nefuncționale și ia în considerare o soluție pe termen lung.

Problema nu se limitează la zonele urbane. În zona rurală Sumner, Washington, la sud de Seattle, hoții au tăiat de două ori cablurile de la o stație de încărcare Puget Sound Energy. Compania colaborează cu poliția și cu proprietarul proprietății pentru a proteja stația.

Până în urmă cu o lună, poliția din Houston nu știa de niciun furt de cabluri. Apoi, unul a fost furat de la un încărcător de la o benzinărie. Orașul a înregistrat acum opt sau nouă astfel de furturi, a declarat sergentul Robert Carson, care conduce o unitate de poliție pentru furturi de metale.

Într-un caz, hoții au sustras 18 din cele 19 cabluri de la o stație Tesla. În acea zi, Carson a vizitat stația pentru a inspecta pagubele. În primele cinci minute în care a fost acolo, a spus Carson, aproximativ 10 EV-uri care aveau nevoie de încărcare au trebuit să fie respinse.

"Când sunt lovite, sunt lovite destul de tare"

În orașele foarte mari, precum Houston, stațiile de încărcare conțin de obicei un număr deosebit de mare de prize și cabluri, astfel încât furturile pot fi deosebit de dăunătoare.

"Nu iau doar una", a spus Carson. "Când sunt lovite, sunt lovite destul de tare".

Roy Manuel, un șofer Uber care în mod normal își reîncarcă Tesla la stația din Houston lovită de hoți, a declarat că se teme că nu va putea face acest lucru din cauza cablurilor furate.

"Dacă bateria mea ar fi foarte descărcată, aș avea o problemă destul de mare cu operarea vehiculului meu", a spus el. "Dacă ar fi atât de scăzută încât nu aș putea ajunge la un alt încărcător, aș putea avea probleme. S-ar putea chiar să am nevoie de o mașină de tractare".

Companiile de încărcare spun că a devenit clar că hoții urmăresc cuprul pe care îl conțin cablurile. La sfârșitul lunii mai, cuprul a atins un nivel record de aproape 5,20 dolari pe kilogram, ca urmare, în parte, a creșterii cererii rezultate din eforturile de reducere a emisiilor de carbon cu ajutorul vehiculelor electrice care utilizează mai multe cabluri din cupru. Prețul a crescut cu aproximativ 25% față de acum un an, iar mulți analiști prevăd creșteri suplimentare.

"Nu fac o sumă semnificativă de bani"

Companiile de încărcare spun că, de fapt, cablurile nu conțin foarte mult cupru, iar acesta este dificil de extras. Carson estimează că infractorii pot obține între 15 și 20 de dolari pe cablu la un depozit de fier vechi.

"Nu fac o sumă semnificativă de bani", a spus el. "Nu vor naviga pe un iaht nicăieri".

Totuși, cu cât mai multe cabluri pot fura hoții, cu atât mai mult pot încasa. La 20 de dolari pe cablu, 20 de cabluri furate ar putea ajunge la 400 de dolari.

Problema pentru companiile de încărcare este că este mult mai costisitor să înlocuiască cablurile. În Minneapolis, unde cablurile au fost tăiate la stațiile de încărcare deținute de oraș, înlocuirea unui singur cablu costă aproximativ 1.000 de dolari, a declarat Joe Laurin, manager de proiect în cadrul Departamentului de Lucrări Publice.

Companiile de încărcare încearcă să riposteze. Electrify America instalează mai multe camere de securitate. În Houston, poliția vizitează centrele de reciclare pentru a căuta metale furate.

Dar, de multe ori, este greu pentru depozitele de fier vechi să stabilească în mod concludent dacă metalul provine dintr-un cablu de încărcare. Hoții ard adesea izolația și vând doar fire de metal, scrie komonews.com.

Asociația pentru materiale reciclate, care reprezintă 1.700 de membri, emite alerte de furt de fier vechi de la oficiali ai forțelor de ordine, astfel încât membrii să fie atenți la suspecți și la bunurile furate.

Deoarece stațiile de încărcare sunt adesea situate în colțuri îndepărtate ale parcărilor, Carson a sugerat că sunt necesare mult mai multe camere de securitate.

...citeste mai departe despre "Furtul cablurilor de încărcare, încă un obstacol în calea popularității mașinilor electrice" pe Ziare.com

Încă un eșec major bifat de mașinile electrice. Bogații de la Porsche au confirmat: „Clienții au rămas reticenți"
Încă un eșec major bifat de mașinile electrice. Bogații de la Porsche au confirmat: „Clienții au rămas reticenți"
Producătorul de maşini de lux Porsche se aşteaptă ca tranziţia la vehicule electrice să dureze mai mult decât credea. Oficialii companiei au declarat anterior că obiectivul lor este ca 80%...
Declinul mașinilor electrice, anunțat prea devreme. Ce se întâmplă pe piața auto
Declinul mașinilor electrice, anunțat prea devreme. Ce se întâmplă pe piața auto
În ultimele șase luni, știrile apărut în spațiul public indicau pierderi pentru vehiculele electrice și hibride cu încărcare. Datele unei mari asociații europene din industria auto arată...
#masini electrice, #popularitate, #furturi, #cabluri, #statii de incarcare , #Stiri Auto

Curs valutar

1 EUR = 4.9729 RON

0.0013

1 USD = 4.5749 RON

0.0104
  1. Covrigii, o afacere de miliarde. Cele patru rețele de magazine care își împart piața din România
  2. Greșeala pe care o facem cu toții dimineața înainte de a urca în mașină. Cum putem evita defecțiunile motorului
  3. Fast-food, varianta nordică. Un mare lanț european de restaurante pregătește extinderea în România
  4. Drumul Daciei în Europa. Parcursul fulminant al mașinii românești în clasamentele vânzărilor. Cum stă în fața competitorilor
  5. Declinul mașinilor electrice, anunțat prea devreme. Ce se întâmplă pe piața auto
  6. Începe Rabla Plus 2024. La ce sume se ridică voucherul pentru persoane juridice
  7. Cât costă să-ți faci propria piscină, în 2024. Companiile de profil sunt suprasolicitate
  8. Euforie pe piața crypto: ce urmează să se întâmple cu Bitcoin. Prețul a crescut deja de 4 ori, într-un an și jumătate
  9. Dacia Sandero a devenit cea mai vândută mașină din Europa. A lăsat în urmă Tesla Model Y VIDEO
  10. Un australian pretinde că este inventatorul Bitcoin. Procurorii au demarat o anchetă pentru mărturie mincinoasă