Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Topul companiilor cu cei mai fideli clienti

Topul companiilor cu cei mai fideli clienti

Desi companiile cheltuiesc miliarde, in fiecare an, pentru a-si fideliza clientii si pentru a fi sigure ca produsele lor raspund nevoilor consumatorilor, putine dintre acestea reusesc sa primeasca un feedback aproape „fanatic”, din partea celor mai loiali clienti.

Pe de alta parte, firmele care se pot lauda cu asemenea consumatori sunt mandre de influenta lor asupra publicului si de avantajele care deriva dintr-un interes crescut al consumatorilor.


Clientii fideli vin in mod constant si cumpara din ce in ce mai multe produse branduite cu sigla companiei iubite. In plus, sunt dispusi chiar sa plateasca preturi mai mari si se dovedesc a fi sustinatori foarte puternici ai produselor, in cercurile sociale, atat online cat si offline, pe care le frecventeaza.


Brand Keys, o firma de cercetare, dedicata masuratorilor comportamentului consumatorilor, a actualizat, recent, Indexul Customer Loyalty Engagement, care supervizeaza 528 de branduri importante din 79 de categorii diferite, de la smartphone-uri pana la medicamentele impotriva alergiilor.


Printr-o combinatie de evaluari psihologice si analize statistice ale clientilor, Brand Keys determina cat de multe companii reusesc sa indeplineasca asteptarile clientilor si modul in care acestia din urma vor fi sau nu loiali brandului.


20. Twitter


Retelele sociale ocupa prima pozitie in topul realizat de Brand Keys, citat de Business Insider. In ciuda numarului mare de site-uri de socializare, nimic nu se compara cu reteaua de microblogging Twitter.


In plus, acesta poate fi folosit ca un supliment la celelalte retele.


19. LG


LG este una dintre cele mai indragite companii producatoare de smartphone. LG Electronics este cea mai importanta divizie a LG Group si una dintre cele mai mari companii sud-coreene, fiind prezenta in circa 80 de tari.


18. L’oreal


Cei care utilizeaza produsele pentru par facute de L’oreal sunt mult mai loiali fata de companie, in comparatie cu ceilalti consumatori, care cumpara alte produse. Linia de cosmetice de la L’oreal, al doilea segment important al brandului s-a clasificat pe locul 7, in lume.


17. Ketel One


Ketel ocupa locul numarul 3, in lume, din punct de vedere al vanzarilor la lichior si locul 2, in ceea ce priveste vanzarile inregistrate la vodca. Brandingul si abilitatea de a diferentia produsele sale, oferindu-le unui public pretentios, intr-un mediu competitiv, cum este cel al industriei de vodca, face din Ketel One un adversar redutabil.


16. Google


Gigantul IT  se afla in fruntea clasamentului care se refera la cele mai folosite motoare de cautare, depasind Bing, aflat pe pozitia 30 si Yahoo, de pe pozitia 71.


15. Grey Goose


Vodca premium, detinuta de Bacardi, a intrat din nou in atentia consumatorilor, dar nu a reusit sa recupereze pierderea de anul trecut, cand se afla cu 11 locuri mai sus. Atat Grey Goose, cat si Ketel One au depasit, in vanzari, concurentul Belvedere.


14. Maybelline


Maybelline, care apartine brandului Ll'oreal, se claseasa pe locul 2 in domeniul cosmeticelor, cu mult inaintea companiei mama. Maybelline si-a mentinut clientii fideili, in ciuda schimbarilor prin care a trecut compania, demonstrand importanta si puterea brandului.


13. Walmart


Cel mai mare retailer din lume, surclaseaza, inca o data, principalii competitori, Target si Kmart, in domeniul vanzarilor. In ciuda faptului ca lantul de hipermarketuri nu are un program dedicat in exclusivitate clientilor, promisiunea „preturi mici in fiecare zi”, ii face pe clienti sa se intoarca mereu.


12.  Dunkin’s


Bautorii de cafea Dunkin sunt mult mai loiali decat consumatorii Starbucks. Brandul din urma a fost depasit si de cafeaua de la McDonald’s, care s-a clasat pe locul 26, in clasamentul celor mai cautate cafenele.


11.  Crest Whitestrips


Crest Whitestrips s-a impus in fruntea celor mai bune paste care albesc dintii. Produsul este cautat, in ciuda faptului ca are ca rivali tratamentele profesioniste, din clinicile stomatologice.


10. Mary Kay


Mary Kay este marca de top a produselor cosmetice. Compania continua sa aiba capital privat si a continuat sa realizeze cosmetice, din 1960. Brandul a supravietuit tuturor controverselor intalnite de-a lungul timpului.


9. Patron


Patron, brandul de tequila premium, figureaza drept cea mai apreciata marca de lichior, din lume. Exista si alte trei marci de tequila, care au ajuns pe lista: Don Julio, pe locul 29, Sauza, pe locul 41 si Jose Cuervo, pe pozitia 81.


8. Kindle


Intr-o categorie noua, produsul realizat de Amazon, Kindle, ocupa un loc de varf in preferintele consumatorilor, depasind Noble Nook.


7. Hyundai


Hyundai estesingura marca auto din top 20, in scadere cu doar un loc, fata de anul precedent. O turnura impresionanta, pe termen lung, pentru brandul auto, noteaza Business Insider, care puncteaza ca strategia de rebranduire a marcii, care s-a transformat dintr-un brand ieftin, intr-unul premium, nu a fost deloc usoara.


6. Zappos


Zappos, creat de Tony Hsieh, s-a folosit de un model de business de fidelizare a publicului, realizand o adevarata cultura in jurul valorii de brand, care in mod normal incurajeaza cumparaturile repetate.


Desi compania a fost cumparata de Amazon, in 2009, lui Zappos i s-a permis sa ramana o entitate independenta. Baza de clienti loiali nu s-a schimbat.


5. Apple computer


Marca Apple mentine interesul consumatorilor, mai ales ca a reusit sa creeze un adevarat fan club, in randul consumatorilor. Posesorii de Mac sunt foarte loiali brandului. Putine companii au reusit sa inspire un sentiment atat de profund de loialitate, titreaza publicatia amintita.


4. Samsung


Telefoanele Samsung se afla pe primul loc in clasamentul celor mai dorite telefoane. Firma s-a aflat pe aceasta pozitie timp de 8 ani consecutivi. Desi locul 2 in lista telefoanelor inteligente, rankingul general, 57, se afla cu mult in urma liderului.


3. Facebook


Reteaua creata de Mark Zuckerberg debuteaza pe lista intocmita anul acesta, cu peste 750 de milioane de utilizatori activi. In conditiile in care siteul MySpace a fost, practic, decimat si scos din peisaj, Facebook isi poate asuma fara probleme titlul de lider al industriei.


Nici nu mai este o surpriza faptul ca toti consumatorii sai sunt suficient de loiali, pentru a mentine reteaua de socializare cel putin in topul primelor trei.


2. Apple, smartphone-ul


iPhone-ul Apple a pierdut locul unu in ceea ce priveste preferintele clientilor pentru smartphone-uri, dar se afla, alaturi de computerul Apple in clasamentul general al celor mai dorite 20 de produse.


1. Amazon


Pe primul loc in topul general se afla Amazon, unul dintre cei mai mari retaileri online, surclasand iPhone-ul Apple, care ocupa, anul trecut, aceasta pozitie. Prin programul sau de loialitate, Amazon Prime, isi asigura o crestere cu 20% a vanzarilor, in fiecare an. In prezent, programul cumuleaza 5 milioane de clienti.



 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4512 ori