Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Dupa o luna de mandat, Ramona Manescu redeseneaza harta Transporturilor trasata de predecesorul Relu Fenechiu

Dupa o luna de mandat, Ramona Manescu redeseneaza harta Transporturilor trasata de predecesorul Relu Fenechiu


A trecut o luna de cand Ramona Manescu a preluat portofoliul de la Transporturi, insa noul ministru a reusit deja sa se descotoriseasca de o buna parte din planurile predecesorului Relu Fenechiu.

Debarcarea baronului de Iasi, Relu Fenechiu, de la Ministerul Transporturilor, pe fondul problemelor cu legea, i-a pus in dificultate pe liderii PNL. Mai exact, Crin Antonescu a gasit un inlocuitor, in persoana Ramonei Manescu, dupa doua incercari esuate: Ovidiu Silaghi si Nini Sapunaru.

Ce teme a primit Ramona Manescu pentru Ministerul Transporturilor

"Soldat constiincios al PNL", dupa cum s-a autocaracterizat, Ramona Manescu a parasit Parlamentul European pentru fotoliul de la Transporturi. In noul mandat, ministrul a anuntat trei obiective: accesul la finantare, administrarea si integritatea.

Cu ocazia depunerii mandatului, presedintele Traian Basescu a invitat-o pe Manescu sa priveasca in patru directii: "privatizarea CFR, absorbtia fondurilor europene, autostrada Arad-Nadlac si metroul bucurestean" - cele mai urgente probleme ale Transporturilor.

In schimb, premierul Ponta a declarat ca i-a trasat Ramonei Manescu, sarcini care tin de Transporturi, nu de alte ministere, dupa cum a subliniat: absorbtia fondurilor europene prin POS Transport, rezolvarea problemelor de la CFR Infrastructura si CFR Calatori, salvarea Tarom si privatizarea CFR Marfa.

Curatenie generala in minister, inainte de toate

In prima luna de mandat, Ramona Manescu a suprins prin fermitatea cu care a desfiintat planurile predecesorului Relu Fenechiu. Primul pas a fost "epurarea" ministerului, de oamenii de baza ai baronului de Iasi.

Cea mai debarcare a fost cea a secretarul de stat Cristian Ghibu, presedintele comisiei de privatizare a CFR Marfa - "opera" lui Fenechiu, de altfel.

Anterior, acesta ocupase functia de director general al CFR SA, iar de la inceputul anului, Relu Fenechiu il promovase in functia de secretar de stat.

Acum, Manescu cauta noi subalterni: "La nivelul ministerului intentionez sa angajez oameni competenti, pentru ca, ceea ce am gasit in minister ... au fost foarte multe locuri vacante si o nevoie foarte mare, o nevoie acuta, de personal calificat, competent, de oameni care intr-adevar sa si munceasca", a declarat ministrul Transporturilor, pentru Mediafax.

Autostrada Iasi - Tirgu-Mures, trimisa "pachet" lui Sova

Ramona Manescu a anuntat aseara, ca trimite proiectul autostrazii Iasi- Tirgu-Mures la Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura dupa divizarea CNADNR.

"Daca autostrazile merg la domnul Sova, si aceasta autostrada trebuie sa mearga tot la domnul Sova, pentru ca nu putem sa facem o autostrada aici, o autostrada acolo, nu ne impartim jucariile intre noi. Suntem oameni seriosi, nu ne jucam cu autostrazile. Daca Ministerul Transporturilor poate face o autostrada, atunci poate sa le faca pe toate. La fel cum daca domnul Sova face toate autostrazile, o poate face si pe aceasta. Daca tot facem o delimitare, aceasta sa fie foarte clara de la inceput", a declarat Manescu agentiei Mediafax.

In aprilie, Sova afirmase ca proiectul autostrazii Iasi - Targu Mures i-a fost alocat ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, care a sustinut ca va realiza proiectul in parteneriat public-privat, dupa ce a fost respins de Guvern pentru costurile prea mari.

Proiectul liniei de metrou spre Otopeni, resuscitat

De asemenea, Manescu a mai anuntat in urma cu cateva zile ca doreste continuarea constructiei Magistralei 6 de metrou, care sa lege reteaua existenta cu Aeroportul Otopeni, proiect despre care fostul ministru Relu Fenechiu spunea ca este prea scump si nu este justificat de traficul existent.

Mai mult, Ministrul Transporturilor a precizat ca sustine constructia acestei magistrale si chiar posibilitatea dezvoltarii unor statii multimodale de tren si metrou pentru cele doua extreme, la Gara de Nord si la Aeroportul Henri Coanda.

"Ne dorim sa continue proiectul de constructie a Magistralei 6 de metrou. Vom discuta in cadrul Guvernului pentru a identifica solutii de finantare care sa sustina proiectul alaturi de imprumutul de la partenerii niponi", a declarat Manescu, citata intr-un comunicat de presa.

Manescu asmute Corpul de Control pe Caile Ferate

Modul in care a decurs procesul de privatizare a companiei CFR Marfa - marea ambitie a lui Relu Fenechiu - a starnit reactii puternice si mai multi lideri ai clasei politice i-au cerut demisia ministrului Relu Fenechiu.

Castigatorul licitatiei, Gruia Stoica, nu a platit inca cele 202 milioane de euro pentru companie si nici macar nu a notificat tranzactia la Concurenta, desi termenul expira intr-o luna.

In acest context, Ramona Manescu a demarat trei anchete la CFR SA, CFR Calatori si CFR Marfa si a trimis joi Corpul de Control al Guvernului la cele trei companii pentru a investiga posibile nereguli.

Ramona Manescu vrea sa afle astfel daca situatia din realitate corespunde cu cea din rapoartele pe care le detine in acest moment.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2927 ori