Ambasadorul SUA, increzator ca se va gasi o solutie in cazul Bechtel

Joi, 02 Iunie 2011, ora 13:22
985 citiri
Ambasadorul SUA, increzator ca se va gasi o solutie in cazul Bechtel

Ambasadorul SUA la Bucuresti, Mark Gitenstein a discutat cu ministrul transporturilor Anca Boagiu pe tema arieratelor Bechtel si are incredere ca aceasta problema va fi rezolvata, potrivit NewsIn.

"Am avut pe larg discutii despre contractul Bechtel cu ministrul transporturilor si ea incearca sa gaseasca metode pentru a rezolva problema arieratelor care fac parte din acest contract", a afirmat ambasadorul SUA la Bucuresti.

El a adaugat ca este increzator in legatura cu acest subiect, dupa discutiile pe care le-a avut cu ministrul transporturilor.

"Si vreau sa subliniez ca e vorba si despre o companie turca, nu doar de Romania si SUA. Sunt increzator ca problema arieratelor va fi rezolvata", a declarat ambasadorul Mark Gitenstein.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a inregistrat la 1 mai, catre compania americana Bechtel, pentru proiectul Autostrada Brasov - Cluj - Bors, datorii de peste 111 milioane euro, din care peste 21 milioane euro reprezinta TVA, au declarat reprezentantii CNADNR.

Reprezentantii companiei Bechtel au declarat miercuri pentru NewsIn ca vor fi transferate cateva utilaje de pe santierul Autostrazii Transilvania catre lucrari din alte tari, dar in Romania vor ramane utilajele necesare pentru reluarea activitatii pe tronsonul 3C Suplacu de Barcau - Bors.

"Cateva utilaje vor fi transferate catre alte proiecte, dar in Romania vor ramane utilajele necesare pentru a incepe activitatea daca va fi cazul si cand va fi cazul pentru reluarea lucrarilor pe tronsonul 3C al Autostrazii Transilvania.

Va ramane in Romania un numar semnificativ de utilaje grele. Avem in prezent 220 de muncitori care stau", a declarat, pentru NewsIn, purtatorul de cuvant al companiei Bechtel, Bogdan Sgarcitu.

Totodata, reprezentanti ai companiei americane au precizat: "In aprilie anul acesta am decis sa facem o concediere colectiva, respectiv 700 de oameni, deoarece in acel moment nu aveam o perspectiva a platii datoriei pentru lucrarile din 2010 si nici daca vom primi de la CNADNR plata facturilor din 2011".

"Nu am primit banii pe facturile emise pentru lucrarile efectuate si nici nu avem o perspectiva a viitorului.

Asteptam sa vedem daca CNADNR ne va spune sa lucram si pe alte sectoare de pe autostrada Transilvania", mai spun reprezentantii Bechtel.

Intrebat cum se explica cresterea pretului de la 5,4 milioane de euro pe kilometru construit de autostrada, la inceputul contractului, la 16 milioane euro pe kilometru, in prezent, Sgarcitu a declarat: "Nicaieri in contract nu avem un pret fix, sunt preturi unitare pe diverse categorii de unitati" . 

#bechtel, # autostrada, # autostrada transilvania, # arierate bechtel , #Transporturi