Programul de guvernare prevede un pact national pentru autostrazi

Luni, 21 Decembrie 2009, ora 09:01
1955 citiri
Programul de guvernare prevede un pact national pentru autostrazi

Programul de guvernare al viitorului Cabinet prevede asigurarea coerentei si continuitatii pe termen lung a lucrarilor de autostrazi prin promovarea "Pactului National Autostrazile Romaniei", finantat cu cel putin 1% din PIB, scrie NewsIn.

La infrastructura de transport, la obiective de guvernare este trecuta si refacerea infrastructurii feroviare simultan si in concordanta cu cea rutiera, "astfel incat cel putin traficul greu de marfuri sa redevina atractiv pe transportul feroviar", precum si dezvoltarea infrastructurii porturilor maritime romanesti astfel incat acestea sa devina poarta maritima din est a UE.

De asemenea, tot la acest capitol sunt trecute: imbunatatirea conditiilor de trafic fluvial pe sectorul romanesc al Dunarii la nivel european; ocolirea localitatilor aglomerate prin realizarea unui program national de centuri ocolitoare; asigurarea unui nivel calitativ european pana in anul 2012 a 80% din reteaua de drumuri nationale; asigurarea conditiilor de transport aerian pasageri/marfa din toate regiunile tarii.

La capitolul transport rutier, Guvernul isi propune reorganizarea activitatii de constructie si intretinere a infrastructurii de transport rutier prin separarea in cadrul C.N.A.D.N.R. a activitatilor: de autostrazi, de drumuri nationale, de centuri ocolitoare.

Programul de guvernare prevede si finalizarea lucrarilor de largire la 4 benzi a centurii existente a Bucurestiului, astfel incat sa se poata ocoli atat prin nord, cat si prin sud.

De asemenea, se doreste infiintarea de centre logistice in regiunile de dezvoltare pentru stimularea transportului mixt cale ferata - rutier.

In ceea ce priveste transportul naval, se doreste construirea unui pod peste Canalul Dunare - Marea Neagra in zona Agigea care sa faca legatura cu autostrada A2 si cu centura la nivel de autostrada a Municipiului Constanta, dezvoltarea infrastructurii portului Constanta prin construirea unui pod de legatura intre tarm si insula artificiala, precum si dezvoltarea infrastructurii in porturile dunarene Moldova Noua, Drobeta- Turnu Severin, Orsova, Calafat, Bechet, Giurgiu, Oltenita.

La transportul aerian, daca programul de guvernare al Cabinetului Boc I prevedea acordarea de asistenta tehnica autoritatilor locale din judetele Brasov, Alba, Galati, Braila si Bistrita pentru construirea de noi aeroporturi, noul program de guvernare ia in calcul in acest sens numai judetele Brasov si Galati-Braila.

Acelasi lucru se intampla si in cazul acordarii sprijinului tehnic si financiar pentru aeroporturile care deservesc zone cu potential economic ridicat (Suceava, Iasi, Cluj, Craiova, Baia Mare, Tulcea) - cum era trecut in prima faza. Acum, in noul program de guvernare apar doar Suceava, Tulcea, Satu-Mare si Baia Mare.

In rest, actualul program de guvernare nu mai schimba nimic la partea de transport aerian fata de programul de guvernare al Cabinetului Boc I.

#program, #guvernare, #strazi, #autostrazi , #Transport naval