Ceea ce se intampla acum la CFR Marfa este legal, desi nu este moral, spune ministrul Transporturilor, Lucian Sova, care explica: la CFR Marfa acum actioneaza un executor care valorifica niste bunuri - de ex. vagoane de marfa -, pentru a acoperi pierderile facute de companie. Bunuri care "asa generic vorbind, erau ale poporului" si acum sunt valorificate pentru a acoperi datorii facute de conducerea companiei prin felul in care a functionat - fie ca au fost oferte sub costuri si au beneficiat niste parteneri comerciali, fie ca s-au platit niste salarii. "Nu pot sa spun ca acest lucru este moral", afirma ministrul Transporturilor.
Reamintim ca CFR Marfa este in proces de executare, avand datorii istorice in primul rand la CFR SA. Executorul judecatoresc a pus sechestru pe bunurile CFR Marfa si le-a scos la vanzare.
"Nu am informatii detaliate, insa stiu ca este o procedura de vanzare a unui numar mare de vagoane pe Bursa Romana de Marfuri, exista niste imobile pentru care s-au facut publicitate de vanzare. Conturile sunt controlate de executorul judecatoresc de o maniera rezonabila, in sensul ca se monitorizeaza foarte atent veniturile si sunt permise inputuri catre compania de marfa doar atat cat sa-i asigure functionarea in parametrii pe care ii poate dezvolta acum. Alte extravagante nu sunt permise de executor", spune ministrul Transporturilor, Lucian Sovan, intr-un interviu acordat Agerpres.
Sova crede insa ca, pe undeva, desi e legal, ceea ce se intampla acum la CFR Marfa nu este moral: "Avem asteptari tot de la executor prin intermediul procedurilor de valorificare a unor bunuri, ceea ce, dupa parerea mea, nu este moral deloc, dar este legal, pentru ca totusi compania de transport marfa a functionat, a produs niste pierderi. Acum vine executorul, valorifica niste bunuri care totusi, asa generic vorbind, erau ale poporului, chiar daca sunt in domeniul privat al companiei, le valorifica ca si contravaloare a unor datorii, datorii care de fapt au fost facute pe baza modului in care a functionat compania, fie ca au fost oferte sub costuri si au beneficiat niste parteneri comerciali, fie ca s-au platit niste salarii, nu pot sa spun ca acest lucru este moral".
Ce se va intampla insa cu CFR Marfa dupa ce va vinde vagoane, cladiri si ce mai are pentru a-si acoperi datoriile? Ce sanse are compania de stat sa devina eficienta, rentabila si sa functioneze mai departe intrun mediu concurential? Ministrul Sova spune ca este pregatit pentru ce este mai ...citeste mai departe despre "Sova despre situatia de la CFR Marfa: Ceea ce se intampla nu este moral, dar este legal" pe Ziare.com